Föregrep sig på häst - helt lagligt

Sv: Föregrep sig på häst - helt lagligt

va är det lagligt:eek: det trodde jag inte om sverige så j*vla dåligt!!!!man blir ju arg på folk:mad:

"Förr i världen" klassades homosexualitet och tidelag i stort sett som samma brott (och hade samma straff) Så i och med att det blev lagligt med homosexualitet blev det också lagligt med djursex.
SJUKT!:eek::mad::eek:

det låter konstigt- man kanske int ekan knipa honom för själva sexet, men intrång?
Skadegörelse? Måste finnas massa saker man kan ta honom för eftersom han på eget bevåg knallade in i stallet....

det låter konstigt- man kanske int ekan knipa honom för själva sexet, men intrång?
Skadegörelse? Måste finnas massa saker man kan ta honom för eftersom han på eget bevåg knallade in i stallet....

Givetvis får man inte använda en häst till någonting alls utan ägarens tillåtelse. Jag skulle tro att egenmäktigt förfarande är det brott som ligger närmast till hands. Det skulle kunna vara olaga intrång också.

jag har mycket svårt att tro att äganderrätten är annorlunda på det sätt att det är lagligt i Norge heller.

precis min tanke, så att polisen inte kunde göra nått låter konstigt?

Givetvis får man inte använda en häst till någonting alls utan ägarens tillåtelse. Jag skulle tro att egenmäktigt förfarande är det brott som ligger närmast till hands.

Det är lika förbjudet att gå in i någons stall och klappa en häst som att ha sex med den.
Alltså man får inte men det händer inte så mycket mer.

Pågår insamling för att få igenom en lag mot tidelag i Sverige.

http://www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=1256

Den skall skickas till alla berörda partier så snart som möjligt. Men ca 2000 underskrifter är fortfarande lite lamt att skicka in.

Skriv på & skicka vidare

Varför ska det vara lagligt att våldta djur?Kom igen nu svenska folket!skriv på och skicka vidare!!

Fy fan va dåligt ! Vem är så sjuk att man gör de ?

Psykiskt sjuk människa som borde få tillbringa resten av sitt liv i en fängelsecell!! :mad:

Borde inte detta kunna klassas som "egenmäktigt förfarande"?.

Svarat fel person, som vanligt... *suck* Skulle vara svar till notisen! :)

Pågår insamling för att få igenom en lag mot tidelag i Sverige.

http://www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=1256

Den skall skickas till alla berörda partier så snart som möjligt. Men ca 2000 underskrifter är fortfarande lite lamt att skicka in.

Skriv på & skicka vidare

Jag har självklart skrivit under!!

Mitt ställningstagande i denna fråga är sedan tidigare känd här på Bukefalos.

Psykiskt sjuk människa som borde få tillbringa resten av sitt liv i en fängelsecell!! :mad:

Håller med!! Hur puckad får man egentligen bli?! Nej, låt han skaka galler i resten av sitt liv! :mad:

Jag håller faktiskt inte med. OM de är psykiskt sjuka så hjälper det knappast med att tillbringa resten av livet i en fängelsecell.
Enligt mig är "brottet" inte av sådan art att livstids fängelse är befogat.

Jag tycker att om man gör sånt här mot djur / människor bör man hållas instängd. Hellre en person instängd än att många djur och människor kommer till skada.

Okej, då tänker vi olika. För jag tycker att djur och människor ska ha samma ungefär samma rättigheter.

Okej, då tänker vi olika. För jag tycker att djur och människor ska ha samma ungefär samma rättigheter.

Rätt till sjukvård på samma nivå som människor tex? Och vilka djur gäller det? Alla djur? Så kallade skadedjur också?

Och då kan man ju inte äga en häst, det vore ju slaveri.

Jag skrev ungefär samma rättigheter! :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka