Förebyggande/uppbyggande för ryggen

lady_vip

Trådstartare
Fortune fick en propp (tromb) i ryggmärgen förra veckan. Veterinärerna tror att hon kan bli helt återställd och hon är redan nu mycket, mycket bättre.

I samband med alla undersökningar gjordes såklart en ryggröntgen där de såg pålagringar på ett par kotor, antagligen inget konstigt men jag skulle ha det i åtanke.

Nu ska hon simmas och sakteliga påfrestas igen. Fortune är superpigg och tycker att det kopplade livet suger. Men jag ser att ena bakbenet inte hänger med riktigt, och det syns när hon simmar att hon har lite slagsida, inte så tydligt, men jag ser det. Hon är 9 år, har antagligen inte helt okej höfter, men är i mycket god form för sin ålder.

Träningen gick jag igenom med veterinären, det kan vara som vanligt så småningom, men finns det mer man kan göra? Kost? Tillskott?

Sv: Förebyggande/uppbyggande för ryggen

nu är jag inte så himla insatt i just ryggproblem, men jag tipsar om Glucosamin som tillskott. ( just med tanken på att hon börjar vara till åren, din donna. :D ) Jag ger det till min rottis som har en D-höft. :)

lite info:
Speciellt lämpligt för stora och/eller mycket aktiva hundar samt hundar och katter som börjar bli lite äldre.

Brosket i och runt kroppens leder slits och förnyas ständigt. Glucosamin är en kroppsegen substans som bildas från glukos (en sockerart). Glucosamin behövs för att kroppen ska kunna bilda större molekylersom finns i bland annat ledvätska och brosk och hjälper kroppen vid förnyelse av ledbrosk, ben, muskler, ledband och senor. Glucosamin bildas normalt i kroppen, men vid påfrestningar, monotona arbeten eller ökad ålder kan ett dagligt tillskott vara mycket värdefullt.

Du kan gå in å läsa mer här på denna sida:
http://www.animalpro.com/vet/hund_katt/veterinar/glucosamin-250g-biopet.php

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka