Förebygga förkylning

S

Sock

Kan man förebygga förkylning på häst på något sätt? Finns det något hästarnas "enchinaguard" som fungerar?

Sv: Förebygga förkylning

Sock skrev:
Kan man förebygga förkylning på häst på något sätt? Finns det något hästarnas "enchinaguard" som fungerar?
En bra och välbalanserad foder stat som är hygienisk är A och O fö rhästens välbefinnande. En trevlig stallmiljö med bra luft, hygieniskt i boxen och god omvårdnad med trevliga hagar brukat vara det bästa. Sedan finns det ju div. örter, men som sagt har du en bra analyserad foderstat så är det ju bäst. Örter är inte riktigt "min" grej har svårt att se några världsomvälvande förändringar med hjälp av det.

Sv: Förebygga förkylning

Hej! Du kan pröva honey C, Det använder vi i stallet och det funkar bra.

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått dille på att kyla efter träning. Lätt inbillningssjuk som jag är så känns det handlingskraftigt att göra något för att...
Svar
4
· Visningar
446
Senast: Tilly_85
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 768
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Vi har nu mellan 7 och 17 minusgrader. Hästarna har tillgång till isfritt vatten ute, fodras fyra ggr om dagen med grovfoder och...
Svar
14
· Visningar
1 585
Senast: Efwa
·
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 796
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar