Förbygel med bra passform

Problematisk

Trådstartare
Min häst har fått skav av sin förbygel, mitt fram på bringan. Använder den bara vid hoppning och skavet har kommit nu i samband med pälsfällning + att vi hoppat lite större hinder (så det blir väl mer rörelse där). Det är en vanlig "Y-formad" förbygel, sån med resår. Har nu börjat fundera på om det är värt att prova en annan modell. Går det att säga nåt generellt om någon modell/speciellt märke eller så som kan passa bra på en häst med ganska stor bog?

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 330
Senast: QueenLilith
·
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 129
Senast: Unafraid
·
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
6 192
Senast: Lavinia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Veckans första hopplektion blev en riktigt rolig timme på Juvelen. Jag uppskattar verkligen att jag har fått koncentrera mig på honom nu...
Svar
0
· Visningar
559
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka