bettysmatte
Trådstartare
För mig är det ett mysterium i alla fall, men kanske någon bilkunnig här vet vad det kan vara som har hänt. För någon dag sedan (kan inte säga exakt när det hände) blev jag medveten om att bilen brummade extremt mycket. Idag när jag böjde mig under bilen för att titta så ser jag ett näst intill perfekt runt hål i avgasröret mitt under bilen. Hålet är ca 5 cm i diameter. Ingen rost någonstans alls. Men ett gapande hål... Jag känner mig så här:
Jag har faktiskt en bild på eländet men photobucket vägrar att samarbeta just nu.
Självklart måste det åtgärdas SNARAST för det stinker och låter (jag skäms !), men VARFÖR blev det så?? Har jag tappat någon del som ska sitta där, eller har röret bara gått sönder? I så fall undrar jag hur det kan gå sönder på det viset - helt utan rost?? Avgassystemet är relativt nytt och byttes för ett par år sedan ungefär (strax innan vi köpte bilen).
Jag har faktiskt en bild på eländet men photobucket vägrar att samarbeta just nu.
Självklart måste det åtgärdas SNARAST för det stinker och låter (jag skäms !), men VARFÖR blev det så?? Har jag tappat någon del som ska sitta där, eller har röret bara gått sönder? I så fall undrar jag hur det kan gå sönder på det viset - helt utan rost?? Avgassystemet är relativt nytt och byttes för ett par år sedan ungefär (strax innan vi köpte bilen).