lovehorses
Trådstartare
Alltså nu har jag märkt några kvällar att min häst fryser inne i stallet. Jag fattar inget... eller jo jag förstår men ändå inte.
Hästen är helklippt för ca 1 månad sedan, är arab på 4 år.
Ex. Ikväll, de stått inne sen 17.00. Tog bort täckena på alla hästar för att gå vädra pälsen vid insläpp. Det är ett litet stall med tre boxar,satt dörren på glänt. Det är ca 5 grader varmt ingen vind.
När jag kommer till stallet vid 21.30 så står han å fryser,skakar som bara den. Satt på ett 100g täcke nu. Tidigare mornar har han varit ljummen under de täcket.
Om jag sätter på 200g nu, vad ska jag ha om de blir 10 minus grader!??
Ute har han 200g täcke på sig är varm å gosig där under.
Blir så förvånad att han fryser i boxen där de e vindstilla.
De jag oxå länge har klurat på är att han är väldigt sur i boxen å specillt ikväll när han frös rejält. Då slog tanken mig att han kanske är sur för att han har kallt, är stel!?? En tanke dom slog mig.
Är extremt förbryllad över detta. Trodde inte han var så frusen. Men nu blev jag å fundera på detta så sent på kvällen.
Vill någon bolla med mig!??!
Hästen är helklippt för ca 1 månad sedan, är arab på 4 år.
Ex. Ikväll, de stått inne sen 17.00. Tog bort täckena på alla hästar för att gå vädra pälsen vid insläpp. Det är ett litet stall med tre boxar,satt dörren på glänt. Det är ca 5 grader varmt ingen vind.
När jag kommer till stallet vid 21.30 så står han å fryser,skakar som bara den. Satt på ett 100g täcke nu. Tidigare mornar har han varit ljummen under de täcket.
Om jag sätter på 200g nu, vad ska jag ha om de blir 10 minus grader!??
Ute har han 200g täcke på sig är varm å gosig där under.
Blir så förvånad att han fryser i boxen där de e vindstilla.
De jag oxå länge har klurat på är att han är väldigt sur i boxen å specillt ikväll när han frös rejält. Då slog tanken mig att han kanske är sur för att han har kallt, är stel!?? En tanke dom slog mig.
Är extremt förbryllad över detta. Trodde inte han var så frusen. Men nu blev jag å fundera på detta så sent på kvällen.
Vill någon bolla med mig!??!