Förbättra galoppen?? Hjälp!!

misen

Trådstartare
Jag har en gudomligt snäll 3 ½ åring som jag rider ca 3 dagar/vecka. Hon rör sej super i skritt och trav å så nu till mitt lilla problem.

hon galopperar super i uppförsbackar å på volt men så fårt man rider på rakt spår i skogen så blir de alltid kors galopp å ibland förvänd galopp. så måste man sakta av å fatta ny å då blir de bra ca 10 steg sen blir de samma igen. men e de lite uppförsbacke så galopperar hon utan problem i super bra galopp.
Det spelar ingen roll om man håller in henne eller om man övar på. de blir samma ändå.
Någon som kan hjälpa mej?? gärna tipps på övningar...

Sv: Förbättra galoppen?? Hjälp!!

Jag har en gudomligt snäll 3 ½ åring som jag rider ca 3 dagar/vecka. Hon rör sej super i skritt och trav å så nu till mitt lilla problem.

hon galopperar super i uppförsbackar å på volt men så fårt man rider på rakt spår i skogen så blir de alltid kors galopp å ibland förvänd galopp. så måste man sakta av å fatta ny å då blir de bra ca 10 steg sen blir de samma igen. men e de lite uppförsbacke så galopperar hon utan problem i super bra galopp.
Det spelar ingen roll om man håller in henne eller om man övar på. de blir samma ändå.
Någon som kan hjälpa mej?? gärna tipps på övningar...

Skynda långsamt hästen är bara 3.5 år. När styrkan finns där löser det sig själv.

Liknande trådar

Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 278
Senast: JohannaB
·
Träning Hej! Tränar förvänd galopp med min häst, och behöver tips. När jag rider i vänster varv (galopp) och går över i höger varv i förvänd...
Svar
5
· Visningar
1 254
Senast: Nevermind
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 685
Senast: AbCdE
·
Hästvård Min häst har känts stel och lite ovillig i ridningen senaste tiden. Har haft ut ET som har konstaterat att han har väldigt ont i nacken...
Svar
6
· Visningar
2 431

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka