FÖRBANNAD!!!!!!!

R

Rallebralle

Ni vet ju att jag har sålt kattungar för syrrans räkning.OBS:alla är sålda så detta är ingen "till-salu annons".
Fick detta mail angående priset,de kostar alltså 1000:- då är de avmaskade,fullvaccinerade o vetbesiktade vid leverans ,tolv veckor!
Uppfödda på RC kitten o älgkött :smirk:
dessutom får jag åka 18 mil till syrran för att hämta dem o ta med dem hem igen.
Är det verkligen dyrt med 1000:-det tycker inte jag.

200:- vacinnationerna
100:-vet.besiktning
500:- uppfödningsavgifter,mat o sand o avmaskningsmedel osv....
350:- i bensin till o från Sala för min del .

Det är alltså 1150:_ i omkostnader,det är ju ingen som tjänar på det direkt !!

Iaf kärringen som mailade mig vill pruta priset med en 500-ing.....om jag sket i att vaccinera o vet.besikta...
NO WAYYYYYYYYYYYYYYYYYY!!!!!!!!!!!!!! :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil:

glömde:uträkningen är gjord per kattunge o gäller för en inte alla!!!! :D

Men folk är ju sånna, vill köpa oreggad "raskatt" för att den ska vara billigare osv. Men då vet man iaf vilka man inte ska sälja till :smirk:

är så tråkigt med folk som gör så där men det visar ju att de inte fattar något och att de inte kan kattens bästa

Det finns alltför många oansvariga och idiotiska människor som har djur. :mad:

Men det är ju ingen oreggad raskatt....det är resultatet av en tjyvparning.

en annan som mailade mig skrev:....blablabla...såg annonsen på ungarna som ni har avlat fram av "MISSTAG"...blablabla...

Det var av misstag,o det finns inget NI här bara HON!! syrran alltså.

De vill säkert kattens bästa,men jag tycker att man ska ta betalt för dem ,husis som raskatt o vill man inte betala så får det va´ :devil:

anledningen till prutningen var att hon minsann sett anonnser med blandisar för 500:-...JAHA...skiter jag i !!!
de är säkerligen varken vaccinerade eller avmaskade eller nåt annat!!!
sur rallebralle på krigsstigen!½!! :mad:

:bow: :bow: :bow:

Applåder och visslingar.......dagens visaste ord!! :)

Mvh C + Gänget

Ja....o vad kommer inte katten att kosta.jag följer sveraks regler slaviskt även nu när det gäller huskatter.
De SKA vaccineras årligen
De SKA försäkras
De SKA få premiumfoder......blablabla!!!
De kommer INTE vara yngre än tolv veckor o jag kommer INTE att sänka,det redan mkt billiga,priset för dem.

Kärringjä*el...inte du men mailidioten :mad:

Det var precis det... Jag hade en sån som ringde och undrade om man inte kunde få en(korat) för typ 500:- om man inte behövde alla de där "tillbehören" såsom vaccinering, registrering och dyr mat... hur f-n tror de att de ska få köpa katt då?? Jag trodde seriöst att hon skämtade...

Och likadant, "Snälla, kan vi inte få hämta lite tidigare, de är ju sötast när de är små..."

Än så länge är det ju inte mina ungar jag säljer, då skulle de nog ha fått en smäll på käften...

Har du förresten några bilder på kattungarna?

Är supernyfiken på hur de ser ut.

nääääää,kommer till veckan.... :crazy:

jag har inte sett dem heller=mkt nyfis jag med!! :p

Oavsett vilken ras kattungarna är av får man räkna med att det kostar minst 1500:- att föda upp en kattunge, huskatt som raskatt så dina 1000:- var riktigt "gopris". Folks som inte vill betala för en katt eller vill ha dem vid för ung ålder borde skämmas, men tur för oss uppfödare är att de avslöjar sig själv som okunniga när de börjar pruta och dylikt. Man märker ju snabbt vilka man skall hålla sig borta ifrån.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka