Förändrade katter

Bylund

Trådstartare
Min pojkvän och jag har två honkatter som bott tillsammans i 4 år nu, och nu har dom varit utlånade till min pojkväns ex för att vi inte har kunnat ha dom hemma. (Badrumsrenovering)

Nu har de kommit hem igen, men de är totalt förändrade mot varandra.

Från att ha varit bästa vänner har nu yngsta katten blivit en riktig satmara gentemot den andra katten. Hon morrar, fräser och slår om hon får chansen, men mest ligger hon uppe på tv-möbeln och sover.
Den andra katten fräser ju tillbaka, men hon är i alla fall nere på golvet och går, äter och går på lådan.

Vad kan ha hänt egentligen?
De som brukar vara bästa vänner och bokstavligen sova ovanpå varandra, kan nu inte ens se åt varandra.

Vad kan vi göra?

Sv: Förändrade katter

För att bryta beteendet och hjälpa dem på traven att börja känna sig trygga igen, främst den attackerande kissen då, så skulle jag testa Feliway. Den avger kattferomoner som inger en trygghet och har en lugnande inverkan därav, man sätter i den i en elkontakt för att den ska fungera. Om du googlar på Feliway så hittar du säkert deras hemsida och kan läsa mer.

Hur länge har ni haft dem hemma? Det kan bli lite stressat och oroligt vid flyttar men det brukar gå över ganska fort igen om katterna bara får sköta sig själva.

Nu har de bara varit hemma en vecka i och för sig, men de har flyttat ett par gånger innan också och då har inte detta problemet funnits.

Blir bara så bekymrad, det är ju knappast lätt för katterna heller att gå runt och känna sig otrygga. :crazy:

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
568
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
813
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 917
Senast: Catsu
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 673

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp på vintern

Hästrelaterat