föräldraledigheten

Status
Stängd för vidare inlägg.

Mammadutt

Trådstartare
Hej hur har ni gjort med eran föräldraledighet när ni fått barn, eller hur ska ni göra?

Jag har ingen kotte i ugnen, men jag och sambon sitter och planerar och fuderar.

Vad tycker ni om detta... Vi säger att det tittar ut en bebbe i början av januari 2006 och jag tar barnledigt till skolstart augusti 2006 sen går pappan på barnledighet resten av dagarna medans jag är student. Kanske låter lite ovanligt om pappan är mer hemma, men som student är man mkt hemma och pappan i detta fallet vill verkligen åtminstonde dela hälften. Nu är detta endast hypotetiskt, men låter det genomförbart? Jag är (sjukskriven) och han har fast jobb som det ser ut nu. Båda har uträknat SGI och det känns som rätt tid i livet att ev. bli föräldrar.

Sv: föräldraledigheten

Det låter väl bra! Man måste ju fixa till det så det passar den egna familjen. Sen får man tänka på att förutsättningar kan ändra sig, känslor kan ändra sig, osv.

Vi delade 50/50, men vi har mycket lika arbestsituation också, så det föll sig naturligt.

Jag tycker det låter bra som du skriver. Jätteviktigt att släppa in pappan tidigt, det är inte helt enkelt, jag behandelade min son lite som en kroppsdel ibörjan (han hade ju just varit det!), men lämna far och barn tidigt, det lönar sig så i längden! Min son gör ingen skillnad på oss, pappa lika viktig som mamma!

Om du är föräldraledig på pappaeret mindre än pappan spelar väl ingen roll, huvudaken är ju hur mycket tid man spenderar med barnet.

Lycka till!

Jag tycker att det låter utmärkt!!
Vi har ju på pappret det "vanliga" könsrollerna, men i praktiken delar vi väldigt 50/50 om man nu kan säga så... Båda vill ju vara med dottern och båda har behov av lite egen tid, i och med att min man ialla fall kommer ut från huset när han jobbar så "får" jag mer egen tid öv, som visserligen ofta går till att handla och dyl, men eftersom jag gillar att gå i affären och greja och känner mig jättestörd när min man gör det istället så ser jag det som egen tid... :crazy:
Sen gör jag även en massa annat oxå, hunden kräver sitt och jag är aktiv inom kyrkan, med kyrkoråd och vissa söndag så det blir en hel del tid utan man och barn...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Barn Håller ju på och försöker att bli gravid.... det går än så länge inte så bra :smirk: MEN nu har jag insett att jag får det lite...
Svar
13
· Visningar
1 131
Senast: Majen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama