Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
jag skulle gissa på för smal....men att den "reser" sig kan bero på att det inte passar så bra annars heller. Det behöver nödvändigtvis inte vara storleken på bommmen. men om det är det så är den nog för smal.
Kan väl också vara så att sadeln helt enkelt inte passar hästens rygg.
Om man lägger en sadel med runda bossor på en häst med rak rygg kan jag tänka mig att den gärna glappar så fort den får möjlighet. Det är ju en riktig jungel att hitta rätt när man ska passa ut sadlar...... jag vet.
Ursäkta att jag blir grinig när "ni" som svarar egentligen bara gissar. Är det inte bättre att de som verkligen vet svarar, annars så blir man ju bara förvirrad...
men jag är inte säker på att det finns nåt allmängiltligt svar. Det finns nog lika många idéer om hur sadlar ska ligga och se ut som det finns sadelmakare. Under det sensate halvåret har jag åkt runt med min häst till minst 5-6 olika sadelmakare och alla säger och tycker olika. Och fortfarande har ingen lyckats hitta en sadel som passar min häst.
En i stallet provade en sadel häromveckan där bakvalvet inte låg an riktigt mot ryggen när man bara lade sadeln på, och vi kom tillsammans fram till att den var för smal i bommen. Hur riktigt det var vet jag ju inte, men just på den hästen såg det verkligen ut så. Men jag VET inte.
Om du är sugen på att få din sadel kollad av en mycket duktig sadelmakaren vet jag en som kommer hitåt i december troligen, han har jag anlitat 2 ggr och ska nog vara med nästa gång också (letar ny hoppsadel, ska prova en imorgon) och jag TROR att han ska komma till Nybro då, men iaf nånstans runt Kalmar. Nyfiken?? PM:a mig
Gravid - 1år Här krälas det kvickt som attan, men hon förstår inte poängen i att vara på alla fyra, trots ihärdig uppmuntran. Också börjat ställa sig...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.