För tidigt ?

P

PerfectTension

Hejsaan..
Kul O få Olika Åsikter..
Är det För tidigt o tävla en 5 års varmblodskille ?
Det Skulle ju bara vara ngn klubbtävliing..

Sv: För tidigt ?

Nej, det är inte för tidigt tycker jag. Men man får ju se till individen förstås. Personligen tror jag att det e bra om dem får komma ut och se sig lite om. Se till att han tycker det är roligt! :bump: :banana:
Inte så många tävlingar.

LYCKA TILL MED TÄVLANDET!! ;) :bump: :banana:

Hej! Jag tycker inte heller att det är något konstigt med att tävla en 5-åring. Tvärtom så är det ju bra att den vänjer sig, som sagt var gör det, men se till att han/hon har kul :) .. Lyck till

Jag tror det kan vara nyttig erfarenhet för hästen att komma ut.
Jag åkte iväg på min första klubbtävling med en av mina hästar på hösten när han var 3 år (ja, jag vet att man inte får tävla förrän dom är 4 år ;) ) Det var en 30 cm Clear Round som jag tog mest för att det var nyttigt för honom att komma ut lite. Och det viktigaste var att det skulle vara kul både för hästen och mig.

PerfectTension skrev:
Hejsaan..
Kul O få Olika Åsikter..
Är det För tidigt o tävla en 5 års varmblodskille ?
Det Skulle ju bara vara ngn klubbtävliing..

Jag red in och vidare utbildade en varmblodsgrabb började med honom när han va 4..Sen började tävla honom på häösten året efter..Han gick oen klocka..då hopapde han 90 1 meter och va placerad i allt han ställde upp i oftast etta med:d Snabb å vändbar och han tyckte att hoppning va skit kul:D

Jag tror PT bara skulle må bra av att få komma ut och tävla lite. Bra för nerverna : ), både för dej och honom

Det beror på om ni känner er redo själva. Jag har startat klubbtävlingar på min fyraåring redan i januari... till viss del beror det på åldern när man kan börja tävla, men det klart viktigaste är att man verkligen är redo för det.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
988
Senast: Piaff
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
419
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
644
Senast: Badger
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
536
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka