För självsäker valp

fryckan

Trådstartare
Jag har en 10-veckors goldenvalp och han är för det mesta underbar, men ofta när vi är ute kan han stanna och sniffa på något eller bara sätta sig och jag kan gå närmare 50 meter eller tom mer innan han bryr sig. Ibland kan han också vända och springa åt ett annat håll. Jag har aldrig stött på det här hos en så ung valp. Vad kan hjälpa problemet?

Sv: För självsäker valp

Hur långt går du? Valpar som blir trötta brukar sätta sig ner, det tecknet tittar jag ofta efter när jag har smått.
Och går du så långt ifrån valpen så kanske den blir osäker och vänder för springa hem, är också vanligt att valpar gör så.

Av det du skriver så tycker inte jag man kan tolka att du har en självsäker valp. Säger inte att den är tvärtom heller, utan att det är inte ovanligt att de gör som jag skrivit.

Sv: För självsäker valp

Träna på kontakten, han ska tycka det är roligare och mer givande att vara med dig och komma när du ropar på honom än det är att nosa! Min Rottisvalp var vääldigt självständig men hon har en bra inkallning och är alltid nära mig idag (och när hon var valp, just för att jag tränade fram det). Det går, men det är lite svårare än med en osäker, mattig valp :).

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 730
Senast: fixi
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 994
Senast: Sesca
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 434
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 457
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka