hjarterdam
Trådstartare
Funderar på att köpa en till hund nästa sommar och har siktat in mig på två raser jag tycker är intressanta! Welsh corgi cardigan (den ska inte vara lika vass som pembroke?) och Shetland sheepdog. Min nuvarande hund är rätt vass så vill ha en lite lugnare.. Hade egentligen kunnat tänka mig en golden men vill inte ha en till stor hund
Skulle gärna ha lite hjälp med ERA erfarenheter om de olika raserna.
Hunden i fråga ska kunna hänga med i stallet på nån ridtur, helst inte vara så skällig (är ju också en uppfostringssak). Har även funderat på lite utställning så småning om. Kommer även träna lydnad och kanske lite agility. Det får gärna vara lite "soffmodell" på den som gillar myyys.
Helt enkelt en tålig, positiv familjehund i liten förpackning.
Sen kan jag ju erkänna att jag är helt såld på blue merle färgen
Hur "tålig" är hunden?
Hur är temperamentet?
Är det någon skillnad temperamentsmässigt mellan tik och hane?
Hur mycket fäller den?
Sjukdomar/vanliga problem?
Hur lättlärd är den?
Andra åsikter om rasen?
Finns det någon annan ras du tror skulle kunna passa mig?
jag veet, ett helt år kvar till nästa sommar men ju mer info jag får om de olika raserna desto mer kött på benen har jag när jag ska kontakta kennlar.
Skulle gärna ha lite hjälp med ERA erfarenheter om de olika raserna.
Hunden i fråga ska kunna hänga med i stallet på nån ridtur, helst inte vara så skällig (är ju också en uppfostringssak). Har även funderat på lite utställning så småning om. Kommer även träna lydnad och kanske lite agility. Det får gärna vara lite "soffmodell" på den som gillar myyys.
Helt enkelt en tålig, positiv familjehund i liten förpackning.
Sen kan jag ju erkänna att jag är helt såld på blue merle färgen
Hur "tålig" är hunden?
Hur är temperamentet?
Är det någon skillnad temperamentsmässigt mellan tik och hane?
Hur mycket fäller den?
Sjukdomar/vanliga problem?
Hur lättlärd är den?
Andra åsikter om rasen?
Finns det någon annan ras du tror skulle kunna passa mig?
jag veet, ett helt år kvar till nästa sommar men ju mer info jag får om de olika raserna desto mer kött på benen har jag när jag ska kontakta kennlar.