K
knasenknas
vad händer om fodrstaten innhåller för mycket protein???
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Magdalena skrev:Det beror på hur mycket och vilken sorts protein och varifrån det kommer.
Min häst hade två små knölar på rygg och sida. En av "experterna" som jag rådfrågade sa att det var proteinknölar, dvs för mycket protein. Jag vet inte om det är sant men dagen därpå så var knölarna borta.knasenknas skrev:vad händer om fodrstaten innhåller för mycket protein???
knasenknas skrev:vad händer om fodrstaten innhåller för mycket protein???
fem skrev:Min häst hade två små knölar på rygg och sida. En av "experterna" som jag rådfrågade sa att det var proteinknölar, dvs för mycket protein. Jag vet inte om det är sant men dagen därpå så var knölarna borta.
Magdalena skrev:Då kan du ju lista ut själv hur duktiga dina experter var.
Ingen aning, åring röntgades på ATG i Borlänge o visade ganska storaMagdalena skrev:Det skulle vara trevligt att höra mer om den teorin, att proteinöverskott skulle framkalla spatt. Vad har hon för forskning och källor bakom det?
tror du att det skulle kunna handla om för snabb tillväxt pga protein överdosering?Magdalena skrev:Det skulle vara trevligt att höra mer om den teorin, att proteinöverskott skulle framkalla spatt. Vad har hon för forskning och källor bakom det?
knasenknas skrev:hur vet man att det mesta av proteinet kommer från grovfodret eller kraftfodret?