För mkt utrustning?

P

Pumsie

Jag är helt besatt av att köpa utrustning i olika storlekar och färger (och jag har inte ens en egen/foder/medryttar häst)...

Jag köper schabrak med matchande lindor,grimmor i olika färger,med glitter,utan glitter,träns i olika färger med bling,utan bling.... Ja jag är helt galen. :rofl:

Nån mer som "slösar" flera hundra ja kanske tusen på hästutrustning eller e de bara jag? :angel:
 
Sv: För mkt utrustning?

att köpa något och sen bli "tvungen" att köpa till matchande känner man igen :angel: eller bara köpa för att man behöver det för stunden och liknande.. eller bara mååååste ha! :D men oftast så behövs alltid grejjorna förr eller senare i olika tillfällen

men en sak förstår jag inte, om du inte ha någon häst och pyssla med, vad gör du med alla grejjer?
 
Sv: För mkt utrustning?

men en sak förstår jag inte, om du inte ha någon häst och pyssla med, vad gör du med alla grejjer?

Precis samma sak undrar jag :)

Sparar du kankse ihop grejor inför ett framtida hästköp? Jag menar, shoppa hästutrustning är väl rätt meningslöst om man inte har ngn häst att klä upp? :confused:
 
Sv: För mkt utrustning?

klassiskt ångestdämpande symtom, handla och bli lycklig!

Men hästsaker är alltid kul att handla, jag har visserligen tänkt om på senare år och har sålt iväg allt som jag inte använder. Det var en hel hög i sadelkammaren som aldrig användes eller som jag inte ens behövde. Jag fick ihop ca 6000kr på begagnad utrustning i fel stl, fel färg osv. Dessa pengar la jag sedan på en ny sadel, perfekt att få halva sadeln "betald". Samtidigt fick någon annan glädje av mina saker.
 
Sv: För mkt utrustning?

När plånboken tillåter gör jag så, men det är oftast på sommaren (betydligt bättre ekonomi då!). Just nu är det stilla på shoppingfronten..
men hittills håller jag mig faktiskt till en (eller ett par) färger, det mesta är fortfarande svart, brunt eller grönt till pållan - får se hur länge.. :D

På Tradera kan man sälja vad som helst :angel:
 
Sv: För mkt utrustning?

Jag sparar dom för jag kanske köper en häst i framtiden ;)
 
Sv: För mkt utrustning?

känns bra att jag inte är den ända :D


jag lägger för mycket pengar på saker till hästen,
och mig själv, för allt ska matcha av någon konstig anledning :o haha...

illa när pojkvännen börjar klaga!
 
Sv: För mkt utrustning?

Jag sparar dom för jag kanske köper en häst i framtiden ;)

Är det inte smartare att spara pengarna till att köpa hästen istället?:confused: När du väl köper den kanske den inte alls passar i alla grejerna du har, varken färg eller storlekar...
 
Sv: För mkt utrustning?

men hur kan du köpa saker till en häst som du inte ens har? :S
 
Sv: För mkt utrustning?

Joo de e klart men jag har använt grejerna till medryttarhästen jag haft vid de tillfället jag köpt grejerna, man kan alltid sälja de som inte passar när man köper häst.
 
Sv: För mkt utrustning?

De e ganska lätt, de e bara gå fram till kassan och betala...

Klockren :rofl:

Jag är snarare besatt av att enbart ha riktigt bra grejer som jag använder flitigt och som jag är 100 % nöjd med. Inte mängder med dåliga täcken, schbrak, lindor osv, jag har tröttnat på illasittande saker till hästen. Mina senaste inköp var ett rel dyrt utetäcke (iaf för mig) och en sadlegjord som var ännu dyrare - trots stor rabatt. Men jag är 110 % nöjd med både täcket och gjorden och slängde genast en gammal gjord, la undan två andra i fel strl och slängde det gamla utetäcket. Underbart att få göra plats till sådant som fungerar!
 
Sv: För mkt utrustning?

Jag köper inte heller dom billigaste då dom lite dyrare är även lite snyggare ;)
Fast har sålt ganska mkt nu och ska försöka hålla mig borta från köpandet iaf ett tag till :banana:
 
Sv: För mkt utrustning?

ska bli kul och se hur länge du kan hålla dig borta ;)
(fast ska jag vara ärlig hade jag nog varit likadan)

Lova skriv om du köper minsta lilla pryl i hästväg:D
 
Sv: För mkt utrustning?

Även mansnoddar och hovkratsar räknas :D


Psssss...om du ger f*n i att handla grejor, kommer du att kunna välja och vraka bland hästarna när du väl ska köpa..
 
Sv: För mkt utrustning?

Flugspray har jag köpt men den användes på medryttarhästen jag hade då ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 145
Senast: valy
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 13 årig tjej som älskat hästar hela livet. Jag har ridit på ridskola ett bra tag men även varit medryttare till än häst...
Svar
13
· Visningar
2 493
Hästmänniskan Jag red som barn/tonåring och har sen börjat igen som vuxen tvåbarnsmamma. Är rejält mycket fegare nu, föredrar helt okomplicerade...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 682
Senast: EZMK
·
Hästmänniskan Hej hopp allihop! Efter att ha ridit på ridskola och varit medryttare i X antal år känner jag sug på att köpa min första alldeles egna...
Svar
15
· Visningar
3 793
Senast: Kattennizze
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp