för liten box?

B

BebbeBaby

ja, jag undrar om 9 kvadratmeter är för litet till en ädel häst på 170?

Sv: för liten box?

Mynta2 skrev:
Inte om du följer minimimåttena, men personligen tycker jag det blir litet.

Jo det är visst för litet för en häst på 170cm då boxen inte får vara mindre än 1,5 x mankhöjden.

Ankan skrev:
Jo det är visst för litet för en häst på 170cm då boxen inte får vara mindre än 1,5 x mankhöjden.

Det stämmer, men 1,5*170cm blir 2,55m. En box på 9m2 kan ju ha två sidor på 3m...

Nej då ska den vara ÖVER 170..den var ju bara 170...*för häst med mankhöjd ÖVER 170 cm: 1,5x mankhöjd.

jo, personligen tycker jag också att det är för litet. men ALLA boxarna i stallet är mellan 6-9 kvadratmeter, smått jag vet. men det finns inga hästar över 160 där & nu ska en på 170 komma. men då GÅR det iallafall ha den i en sådan liten box utan att gå emot lagen? den kommer att vara ute största delen av sommaren, det är bara att det ska finnas en box om ifall att. sen ska stallägaren förhoppningsvis bygga en större box till hösten.

boxen i fråga är 3*3.

förresten var har ni hittat dessa uppgifter?

tack. men det gick inte att öppna. :confused: det är nog fel på våran dator.

Liknande trådar

Anläggning Finns det någon firma ni kan rekommendera? Gäller Dalarna. Vi har tänkt att bygga ett litet stall med 2 boxar med engelska boxdörrar...
Svar
1
· Visningar
517
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 457
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama