För lång för ponnyer?

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

sandraR

Hej!
Jag är 1,74 cm & väger 59 kg.
Är jag för lång för ponnyer? :crazy:

Sv: För lång för ponnyer?

tja en maffig D kanske skulle gå, men ja jag skulle nog tycka du såg för lång ut! Även om du inte väger så mycket..så ponnyn skulle väl inte dö om du red på den ;)

Jag som är 177 anser mig vara för lång för D ponnier, fast jag väger säkert 10 kilo mer än dig också..

ja det tycker jag.

jag är 170 å väger strax under dig... skulle aldrig rida en ponny kontinuerligt (knappast ett seriöst pass heller).

Det beror ju helt på vad det är för ponny du är ute efter att rida. Det finns ju olika sorters ponny. En stor d ponny skulle nog gå bra. Speciellt om den vara lite grövre.

Tips: kolla tråden överst på sidan om vikt och längd, där finns det massor av folk som har frågat samma fråga, där kan du tjuvtitta lite på vad folk ha svarat och även se bilder på folk som rider hästar av olika storlekar, en del alldeles för små, en del lagom och andra lite för stora.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Vad kör ni för avstånd i skritt på upphöjda bommar ? Gäller häst med ca 140 cm i mankhöjd.
Svar
2
· Visningar
329
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Är jag för stor för d-ponny?? Är ca 172 och väger ca 68 kg.
Svar
13
· Visningar
1 278
Senast: liiinnea
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 085
Hästmänniskan Vi letar C-ponny till vår dotter och har hittat en intressant 4-åring som är 139 cm, men hur stor är risken att en 4-årig welsh (valack)...
Svar
8
· Visningar
1 358
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama