T
TheOne
Nu är jag där igen... bytte stall för några månader sedan och såg fram emot att prova ny foderstat. I gamla stallet ingick foder och det var havre o betfor som gällde.. mitt lilla fullblod som redan har alldeles för mkt energi var väldans het. I nya stallet väljer jag kraftfoder själv.. så jag har gett honom fibergi bas och vetekli.. men han är hetare än nånsin! Vad ska jag ge honom som inte innehåller energi men som han ändå får allt annat han behöver av?!?
Veteklin vill jag fortsätta med, för den håller han så bra hull av, den bör väl inte innehålla nån direkt energi..
Fibergin innehåller ju havre och det var jag skeptiskt till när jag valde den, men trodde i övrigt på det...
Pelleterat foder typ kraft har jag varit "rädd" för pga att jag ofta hört "foderstrupsförstoppning" i samband med sånt foder... men det kanske är överdrivet?
Veteklin vill jag fortsätta med, för den håller han så bra hull av, den bör väl inte innehålla nån direkt energi..
Fibergin innehåller ju havre och det var jag skeptiskt till när jag valde den, men trodde i övrigt på det...
Pelleterat foder typ kraft har jag varit "rädd" för pga att jag ofta hört "foderstrupsförstoppning" i samband med sånt foder... men det kanske är överdrivet?