För gammal för B-ponny x(

M

Muppis

Hej ^^ e 14 år o har en b-ponny ja vill tävla med , Väger 51kg e 157cm lång o polly=ponnyn e ca 127cm hög , vill så gärna komma ut o testa på lite just med henne o kanske bara tävla några clear rounder , går det?

Tacksam för svar ^^

Sv: För gammal för B-ponny x(

Pay n ride/pay n jump kan du ju alltid rida :laugh: Då är det ju ingen "riktig" tävling utan träningstävling men det är kul ändå!
Sen får du som överrårig ryttare starta i avdB (fd unghästavdelning) förutsatt att du inte är för lång eller tung för ponnyn. AvdB rids i bedömning A dvs felen räknas men ingen tid eller omhoppning. Är du felfri får du rosett.

så ja får va med i clear rounder då :D fast hon e 9,, då får man väll int rida i unghästavdelningen ? :p

Alla ekipage har rätt att starta i avdelning B om inte klassen är begränsad för endast
unghästar. Häst som tidigare under tävlingsdagen startat i avd B får inte starta i avd A.
Klasser som har bed A eller Clear Round behöver inte separat avdelning B.

I avdelning B gäller inte de övre åldersgränserna för kategori B, C och D med beaktande
av bestämmelserna i TR I avseende ”oproportionerligt ekipage”. Ponny som
tidigare under tävlingsdagen startat i avd B får inte starta i avd A.

Detta är kopierat direkt från TR3=hoppning.

Du får alltså tävla precis som alla andra i avd B och klasser som har bedömning A och clear round och behöver inte starta utom tävlan.

Senast ändrad:

Ja det går :) Flera på min ridklubb rider D-ponny efter dom fyllt 18 på clear round :)

Liknande trådar

Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
802
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 699
Senast: ameo
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 395
Senast: hhere
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 178
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar