För att hoppa högre...

B

Buffalo_brud

Hur ska man få hästen att hoppa högre? Min polle hoppar INTE över 110cm då tar det tvärstopp. men annars går det jättebra.

Hur ska man träna henne att våga sig över 110??

Vill ha Måååånga Tips TACK! :bow: :D

Ett tips kan vara att löshoppa henne väldigt försiktigt.

Hon är uppenbarligen inte helt säker på sig själv (eller dig) så ta det lugnt och kör mycket på lägre hinder (under en meter) när ni hoppar (rider).
Tekniskt svårare istället; det brukar ta upp självförtroendet hos både ryttare och häst.

Jag tror inte att kapaciteten tar slut där. Hon har viljan. Hon har öronen framåt och galopperar som en tok, hon älskar att hoppa, men sen tar det stopp.

Beror nog mest på mig skulle jag tro. :(

En del hästar har svårare att löshoppa än att hoppa med ryttare. Det kan vara bra att tänka på också. Ett annat alternativ kan vara att hoppa en serie med små hinder innan och sedan hoppa ett hinder som man höjer eftersom. Hästen har då hoppat hindret flera gånger och kommit rätt på det. Det brukar vara lättare både för ryttare och häst att hoppa lite högre då.

Det kan vara att du kommer i obalans i sadeln mot hindret eller att du tvekar - har det blivit tvärstopp på 110-hinder många gånger så är det inte så konstigt om man sitter och spänner sig omedvetet. Hästar känner sånt, särskilt om de också är lite tveksamma till att hoppa, då söker de en anledning till att slippa. Är ryttaren inte helt i slag att hoppa, då blir det stopp...

jag tror det ar ett ryttarproblem med an ett hastproblem, men om nu du och din hast stannar pa hojder over en och tio varfor inte ga ner och sanka hindren och forsta bli sakra pa nittio, nittiofem osv det tar tid men det finns ju ingen anledning att pressa dig sjalv och din hast bara for principens skull
lycka till :D

kloka funderingar har du fått, här ett tips till: Bygg en inbjudande serie och höj ett av hinderna när du själv slappnat av.

Liknande trådar

Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
847
Senast: Lejd
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 887
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
642
Senast: Sesca
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 997
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama