Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag ska bara vardagstorka. Framförallt två korthåriga som badas regelbundet.Vad ska du använda den till? Fönborste funkar nog till vardagstorkning av en inte allt för tjock semi-långhårig päls. Till tjockare päls eller om det ska funka för utställningsprepp tror jag man får sikta på att använda en riktig fön. En med bra temperaturreglering och högt tryck, man kan ju inte använda samma temperatur som på människor...
De som har preppraser brukar ju säga att det inte kan bli riktigt bra utan en riktig trimfön, men det är väl rätt mycket overkill (och mig veterligen rätt svårt att vänja katten vid) annars.
Jag ska bara vardagstorka. Framförallt två korthåriga som badas regelbundet.
Det är mest för att jag tycker synd om dem att vara småblöta i några timmar innan de torkat ordentligt
Har läst att det är stor risk att det blir för varmt, men det kanske inte är nån fara?Jag tänker bara en vanlig fön för människor, det använde jag på min pudel efter bad. Funkade prima!
Har läst att det är stor risk att det blir för varmt, men det kanske inte är nån fara?
Har visserligen bara sån där tratt på min fön. Ska jag ändå köpa en ny kan jag lika gärna köpa en för djur tänker jag.
Har läst att det är stor risk att det blir för varmt, men det kanske inte är nån fara?
Har visserligen bara sån där tratt på min fön. Ska jag ändå köpa en ny kan jag lika gärna köpa en för djur tänker jag.
Jag har en Sån här. Skulle den funka till katterna?
Har visserligen bara "tratten", inget vanligt munstycke. Men det går kanske skaffa.
Jo den verkar ha tre lägen. Får test-blåsa på mig själv och se hur det verkar.Den borde funka, finns det något kalluftsläge som du kan köra med när pälsen börjar bli varm? Annars kan du ju pausa torkningen en stund, det är bara om man är ute efter den helt lockfria pälsen som man behöver föna tills det är snustorrt.
Munstycke brukar gå att köpa löst, det har säkert någon av standardstorlekarna.