Fölvisning till hösten, tips och råd önskas.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare magdatjo
  • Startdatum Startdatum
M

magdatjo

Hej. Har inte skrivit här förut, men är glad att jag hittade sidan! Det finns verkligen mycket intressant att läsa bland alla trådar.

Så till mitt dilemma: I slutet av juni kommer ett halvblodsföl till världen hemma hos mig (ifall inget oförutsett händer...). Själva fölningen känns lugn eftersom flertalet föl av rasen kallblodstravare fötts här hemma, men då detta är min första halvblodsuppfödning oroar jag mig redan för fölvisningen! Jag har aldrig visat ett föl förr, och jag hoppas att någon garvad människa med erfarenhet kan skriva lite om hur det går till och kanske ge tips och råd? Tack för att du läste :bow:

Sv: Fölvisning till hösten, tips och råd önskas.

Leta en bit ner bland trådarna. Jag skrev en del om fölmönstring och championat i en annan tråd i förra veckan.

Sv: Fölvisning till hösten, tips och råd önskas.

Det är inte så svårt.. man får ju papper hem en id innan där allt står..Nummerlappen ska på och så.. sen ropar dom ut namnet och amn går in och jag går fram och säger att jag är total nybörjadre på detta och att dom får säga hur jag ska springa=)
Då berättar dom och man lyder=)
Det man dock ska tänka på är att den öppna sidan mot domaren när man visar upp fölet!

Jag har bara ställt ut en gång och då gick de allt anant än bra hahaha
Väl lastat ut häsatarna kommer jag påNEEEj glömt tränset hemma till stoet! :crazy:
Min mor kör rally till stallet (3mil) och hämtar och kommer typ 5 minuter innan ja ska visa.Hinnser träna lite och fölet går som en dans :love:
MEN när vi kommer in i ridhuset för första gången och det sitter massa folk p åläktaren(min var bara 1½ månad) så började han resa sig upp och vart rätt jobbig :crazy:
Till slut sa domaren.. ja du kan släppa han lös nu... hmmm ja nog sprang han allt haha bockade och rejsade runt i 320 och favvis bland publiken vart han iaf :rofl: :rofl:

Fick väl fram 2 shettisliknande travsteg :crazy: han som annas har stor och luftig..

Men kul var det iaf... jag får i morgon reda på om mitt sto är dröktig och isf är det fölmönstring på gäller i höst igen om det ligger långt i höst.. för fölningen är beräknad 15 aug.. så kanae inte kan vara med iaf=(
Vet inte hur gammal måste ett föl vara för att få vara med???

Liknande trådar

Hästvård Önskar få lite hjälp och tips,och gärna olika synvinklar på det hela... Hästen,en 18-årig varmblodsvalack,gammal travare,köptes av...
2
Svar
24
· Visningar
6 026
Senast: Boj
·
Övr. Hund Ett av mina första inlägg här på hunddelen av älskade Buke :) Har i dagarna blivit erbjuden av min sambos arbetskamrat att ta över...
Svar
13
· Visningar
4 136
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 425
Senast: Madick
·
Trav Tvärt emot vissa andra på det här forumet som letar fel inom travet, så tar jag steget in i trav världen istället. Jag har fått låna...
2
Svar
31
· Visningar
2 450
Senast: Giantchill
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka