Fölträning.

A

aygtn

E det någon som vet när man kan börja så smått att träna sitt föl i kondition :confused:
Jag frågade veterinären häromdagen hur länge man kunde ut och gå med dem, då sa hon att det var nog jag som var det största hindret där :o dvs att jag kunde i princip ut och gå med henne långa rundor.
Därför undrar jag när man kan börja longera lite smått och sånt, typ bara 5 minuter åt gången. :confused: Eller skall man bara ut och promenera med henne? Tacksam för svar :bow:

Sv: Fölträning.

aygtn skrev:
E det någon som vet när man kan börja så smått att träna sitt föl i kondition :confused:
Jag frågade veterinären häromdagen hur länge man kunde ut och gå med dem, då sa hon att det var nog jag som var det största hindret där :o dvs att jag kunde i princip ut och gå med henne långa rundor.
Därför undrar jag när man kan börja longera lite smått och sånt, typ bara 5 minuter åt gången. :confused: Eller skall man bara ut och promenera med henne? Tacksam för svar :bow:

men tanke på hur longering sliter på en häst så ska du nog låta bli det om du vill ha en hel häst i framtiden, men du kan väl gå promenader, personligen förstår jag inte vitsen med att konditionsträna ett föl.

Sv: Fölträning.

Det bästa du kan göra för ditt föl är att släppa den ute på stora bra marker i en bra stor flock, så utvecklas den på allra bästa sätt.

Du kan läsa värdefull information här www.hjelmskyl.se

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 034
Senast: Sel
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 770
Senast: Nepenthe
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 591
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 270

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka