fölpremiering

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Brunkulla
  • Startdatum Startdatum
B

Brunkulla

Hej Mitt sto väntar föl nu i juli och jag har börjat fundera på fölpremiering. Kan nån hjälpa mig lite med allt om detta. Gärna om nån vet var och när de hålls.
Givetvis har mitt sto grönt pass och det kommer även fölet att få då jag betäckt med godkänd hingst.
Är tacksam för alla svar.

Sv: fölpremiering

Åh tack jättebra:bow:. Har mailat till dem. Undrar nu en sak till. Vart hittar jag hur det går till väga. Ska man knoppa? Hur man går? Leda fölet? Allt praktisk information om själva premieringen.

Sv: fölpremiering

Under samma länk som Du fick tidigare i tråden finns bedömningsreglementet för föl av vilket Du kan läsa Dig till det mesta av värde kring fölmönstringar.
Där får Du information om bedömningspunkter, hur bedömningen går till rent praktiskt och annat viktigt att veta.

Lycka till med Ditt föl..

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
856
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 073
Senast: Freazer
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 627
Senast: Mabuse
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 048
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka