Föllinge MD vs Ultra Shield

Sv: Föllinge MD vs Ultra Shield

Enligt mitt tycke, NEJ. MD är drygare och effektivare, det tycker både jag och våra hästar.:D

Är jag efterbliven eller pratar vi om myggmedel nu? :p

Jag har nyligen köpt en flaska Ultra Shield iaf. 25% extra i förp. utan extra kostnad(gillas!)
Funkar kanon tycker då jag, lite dyrt men!

Ja vi pratar om myggmedel :laugh:

Men jag håller nog med Boj, har fått prova Ultra Shield då några i stallet har det men tycker nog att MD fungerar bättre :)

Haha okej, har faktist aldrig testat MD!

Provat båda och MD är då trevligare hantera, giftfri. Dessutom fungerar den bra på oss människor :) Jag skulla ogärna spreja mej själv med Ultra :/ Tycker effekten är lika men det beror väl på var man bor?

mot knott som sätter sig på underedet o bringan räcker vilken matolja som helst emot.

Låter bra. Jag är hyffsat nöjd med US, men jakten på något ännu bättre slutar aldrig... :D

Precis, jag skulle vilja ha ett billigt, lättsprayat, hållbart, väldoftande medel som avskräcker ALLA insekter. Nån som vet vars man kan hitta ett sådant? :idea:

Å jag tycker att Ultra är bättre än MD.../L

Och jag håller med. Jag tycker iofs inte US är så himla jättebra heller, men bättre än MD. Jag kommer nog aldrig sluta jaga det 'perfekta insektsmedlet', och den dag jag hittar något som funkar mot broms, då får det kosta vad det vill.

I år hade jag eg tänkt köra på switch, bremsenbremsen och tar plaster (mer om det strax), och inte ruinera mig på 'allt möjligt som ändå funkar halvsju'. Sen hade de ju erbjudande på US med som ngn annan skrev 25% extra utan kostnad, så då blev det en sådan flaska med.

Tar plaster förresten, det är sårplast med tjära i, i sprayform, till för att spraya på sår för att skydda dem mot flugor osv. Blir som en tunn 'film' (som andas). Jag kör det på skapen, det spöar ALLT annat jag provat faktiskt. Behöver inte ens appliceras varje dag i torrt väder. (Däremot, det blir så flagit efter ett tag, av film som lossnar, då får man tvätta av och börja om. Ingen häst har so far reagerat minsta negativt på att skapet sprayats). Så ett litet tips - men det är i aerosolburk, så de som inte klarar att man sprayar får man hitta annat åt. Dock verkar de tycka TP är mindre läskigt än 'vanlig pumpspray' - kanske för att TP finfördelas i en fin, fin dimma och känns mindre 'kallt och blött'?

Låter bra. Jag är hyffsat nöjd med US, men jakten på något ännu bättre slutar aldrig... :D

För ett par år sedan var vi i väg med hästarna, de fick gå i en hage som jag kan lova hade insekter. Fy fasen vad det surrade där på kväll och morgon. Så jag gick ner med min bekanting för att spraya hästarna, hon hade just US och jag MD. Hon behandlade sin häst och jag behandlade våra 2, när vi gick bort en bit för att beskåda vårat verk såg vi följande.

Hennes häst gick och små slog med svansen även om det var en jätte skillnad mot tidigare, våra två hästar slog snudd på inte alls med svansen kunde komma någon sporadisk men just inte mycket mer. Min bekanting har bytt till MD numera, och som sagt så är det på marknaden det bättre mot knott om det innehåller citronmeliss och det finns massor av det i MD.

KL
Jag har slutat jaga flugmedel efter att jag började med US för några år sen.
Testade MD året dessförinnan men min häst var överkänslig mot det, kompisen använde det hela den sommaren men vi får nog erkänna att US fungerade (mycket) bättre i jämförelse . Iaf här hos oss. US tar till och med bromsarna, och det är de som är absolut värst här. Visst finns det massor av knott också men US är lika effektivt mot dom.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
721
Senast: tara
·
Hästvård Hej, vi har väldigt mycket fästingar hos oss och jag undrar om ni har några bra tips? Jag har sökt och sett att många skriver om Ultra...
Svar
3
· Visningar
938
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 385
Senast: linnsan
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 070
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka