M
Mirrejones
Är medryttare på en varmblodsdam på 7 år som jag gärna skulle vilja få lite mer följsam i vissa sitiationer :smirk: tex. när jag ska göra en hörnpassering och ställa henne så om man "lägger om" skänkeln lite så att hon "böjer" sig lite så tar hon det som att hon ska gå i 300 (ibland) men det är inte så kul för sedan ska man ju få henne att bli lugn och sedan göra om det och så händer det så igen och så får man börja om..
Hon gillar inte att man sitter ner i traven så mycket så jag rider MYCKET lättridning...Hon kan vara JÄTTEFÖLJSAM men det är ju självklart om hon inte hars tått 1-2 dagar :smirk:..
Jag kan inte gallopera i paddocken pga. för liten storlek (hon har inte muskler for att bärs sig på en volt ännu)..jag rider oftast inte mer än ca:30 min i paddocken och det är för att jag inte komer på något att göra...
Så har ni några bra dressyrövningar och "följsamhetsövningar" skriv gärna dom..
Hoppas ni förstog vad jag frågar efter (är nog inte på bästa skrivhumör då man har pluggat till matteprovet.. )
//MIchelle
Hon gillar inte att man sitter ner i traven så mycket så jag rider MYCKET lättridning...Hon kan vara JÄTTEFÖLJSAM men det är ju självklart om hon inte hars tått 1-2 dagar :smirk:..
Jag kan inte gallopera i paddocken pga. för liten storlek (hon har inte muskler for att bärs sig på en volt ännu)..jag rider oftast inte mer än ca:30 min i paddocken och det är för att jag inte komer på något att göra...
Så har ni några bra dressyrövningar och "följsamhetsövningar" skriv gärna dom..
Hoppas ni förstog vad jag frågar efter (är nog inte på bästa skrivhumör då man har pluggat till matteprovet.. )
//MIchelle