Följd av korsförlaming???

N

Natalyah

Hejsan!
Jag har ett arabsto som fick diagnosen korsförlaming i början Maj.
Hon är helt återställd nu men hon har börjat emd ett underligt beteende vid ridnig och speciellt mot sadeln!
Vi har väldigt starka band och vill alltid vara mig trogen så hon låter mig sätta på sadeln och dra sadelgjorden men sedan när jag ber henne gå frammåt hoppar hon en meter upp i luften och gör en riktig backut som att hon vill sparka fram sadeln sedan är de bra ( jag har en westernsadel) av den anledningen rider jag inte på henne just nu , jag vill ju ta reda på vad de är för nått om det kan vara något med sadeln eller om det är något efter korsförlamningen??
Veterinären har ej sagt något om några efter verkningar men ajg undrar om nån annan har haft korsförlamnig och om hästen fått nå efter de?? SNÄLLA hjälp mig förstå =)
Carro och Natalyah

Jag har ett arabsto som fick korsförlamning 2 ggr tidigare i år. Hon blev oxå helt återställd, direkt efter medecinering. Dock var hon väldigt öm i muslerna, & stel/ spänd ett bra tag. Tror att det kan vara så med din pållis fortfarande, att hon är öm & lite spänd i musklerna. Kanske därför obehaget av sadlen, har du då en westernsadel, så ligger den längre bak & "närmare" problemområdet. Dock en spekulation från min sida.
* ps, vad är det för stam på din arab? Alltid nyfiken, med 4 araber själv.ds

ok de är vad jag själv misstänker oxå =)
hennes pappa heter Saltomortal
och hennes mamma heter Niwa och är från usa..länger dak finns de namn som Dardir, Aladdin, salamajika, mfl så hon har väldigt bra stam.

Natalyah är ny inriden, jag blev lurad vid köpet så hon är aldrig uppsutten barbacka.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka