S
stall banal
Våran vildpotta är nu 6 månader, världens kelgris och hon älskar när man borstar och gosar, kommer alltid fram i hagen och vill ha uppmärksamhet och klappar.. Förutom ett stort problem, hon stegrar sig framför en, hoppar och skuttar massor, hon har alltid varit en pigg och rörlig tjej, fartfyllda galopper, stegringar och brallar, men hur får jag henne att sluta med stegringarna när man håller på med henne. Jag vill ha konkreta förslag på vad jag ska göra. Jag tycker att jag säger ifrån, petar till henne under magen, håller jag henne i grimskaft så drar jag ner henne när hon försöker ställa sig upp och visste det hjälper för stunden, men sen gör hon det igen.
Samma sak med att hon biter till så fort hon får en chans, hon kan stå och bli kliad och det är sååå mysigt sen helt oprovoserat så hugger hon till mig i armen t ex. Jag har gett henne saker att tugga på och plocka med, nypt henne i läppen, hon vet att hon inte får, det märks men hon är som min trotsiga 3½ åriga dotter.
Ja, det är vårat 1:a föl, vi hade ingen unghäst vana sen tidigare, men det är ju 1:a gången för alla nångång. Men tips från er med lite mera erfarenhet vore bra och snällt!! :smirk:
Samma sak med att hon biter till så fort hon får en chans, hon kan stå och bli kliad och det är sååå mysigt sen helt oprovoserat så hugger hon till mig i armen t ex. Jag har gett henne saker att tugga på och plocka med, nypt henne i läppen, hon vet att hon inte får, det märks men hon är som min trotsiga 3½ åriga dotter.
Ja, det är vårat 1:a föl, vi hade ingen unghäst vana sen tidigare, men det är ju 1:a gången för alla nångång. Men tips från er med lite mera erfarenhet vore bra och snällt!! :smirk: