Jag tycker att det är flera här inne som är väldigt kategoriska, vänta bara du kan nog komma att omvärdera flera av dina principer under ditt liv.
Allt är inte svart eller vitt.
Jag förespråkar inte täcke på föl :smirk:
Jag säger att jag har täcke på mitt föl, och det är en j-vla skillnad :smirk:
En liten tanke som kanske inte har slagit er och det är hur vi avlar våra hästar idag :smirk:
Är det någon som enbart satsar på tåliga individer dvs. individer som hade överlevt av sig själva utan vår hjälp
Och då menar jag att inte räkna foderstater, inte pilla i dom all sköns tillägg, inte avmaska, inte sko eller verka, inte köra till veterinären vid minsta småsak, inte ge penicillin, inte tvätta, borsta och fixa osv i det oändliga.
De flesta uppfödare idag har helt andra preferenser såsom prestation, träningstålighet dvs psyke, korrekthet i byggnad, ibland färg och varför inte höjd
Kanske något att tänka på för er "naturbarn", det är inte bara att slänga ut djuren i pissväder och slå sig för bröstet och säga att nu har JAG skapat en tålig individ :smirk:
Jag tycker att man skall vara försiktig med att tala om för andra ATT SÅ OCH SÅ måste du göra annar duger man inte som hästägare eller annat
Det låter som du slår dig för bröstet när du berättar om dig och dina hästar, Jag tar ALDRIG in... eller mina föl har ALDRIG...... Jag tycker att det bara tyder på dumdristighet om dom individer du har ansvaret att ta hand om, och som dessutom är helt beroende av dig!!!!
Monke