Z
zillax89
Hej, jag har senaste veckan inte sett min 10 månader gamla hingst dia mjölk från mamma. Annars brukar man se honom rätt ofta vara där å snutta. Har även lagt märke till att stoet varit lite grinigt. jag får vara där å pilla så hon verkar inte vara öm eller ha ont men de ja e mest förundrad är över hur fölungen bara har slutat dricka? För vi har ju inte betäctk om stoet heller. Kan det vara något fel?? Visst, han e väl gammal nog att sluta dricka men iallafall, blir lite fundersam när det bara upphör sådär helt plötsligt.
veterinären komemr på tisdag men tänkte att ni kanske hade nått att säga om det? nån som varit med om det? för sist veterinären va här sa hon klat och tydligt att de ofta va svårt att avvänja dom om man inte började med att skilja dom på nätterna. Vi har inte hunnit fått upp hans egna box så han har ju gått med mamma. Men nu skulle vi börja med att ställa in mamma i stallet ensam i nåra timmar per dag så hon fick äta ifred och bara ha lugn och ro och vänja av dom på det sättet men nu verkar dom ha klarat av det själva?
veterinären komemr på tisdag men tänkte att ni kanske hade nått att säga om det? nån som varit med om det? för sist veterinären va här sa hon klat och tydligt att de ofta va svårt att avvänja dom om man inte började med att skilja dom på nätterna. Vi har inte hunnit fått upp hans egna box så han har ju gått med mamma. Men nu skulle vi börja med att ställa in mamma i stallet ensam i nåra timmar per dag så hon fick äta ifred och bara ha lugn och ro och vänja av dom på det sättet men nu verkar dom ha klarat av det själva?