föl- och unghästmönstringar

em76

Trådstartare
Någon som ska till Vrigstad på söndag 2 okt?
Grevagården 16 okt?
Eskeryd 23 okt?

Jag ska till Vrigstad och Grevagården och titta. Kanske till Eskeryd också.

Sv: föl- och unghästmönstringar

Ingen?
Någon annan unghästmönstring då?

Jag ska åka till Grevagården och titta. Var sugen på att anmäla någon av mina men det blev inte så.

Nu är jag hemkommen från Virestorp. Där var trevligt men knottigt. *kliar pannan*

Bästa föl Poseidon från Marklanda e Aegir från Olstorp u Nafna frá Halldorsstödum

Bästa 1-åring Dufa från Rök e Fákur frá Saudárkróki u Erla från Ekhaga

Bästa 2-åring Snotra från Virestorp e Sudri frá Holtsmúla u Sól frá Skammbeinstödum

em76 skrev:
Bästa 2-åring Snotra från Virestorp e Sudri frá Holtsmúla u Sól frá Skammbeinstödum

Va bra, då vet jag det. Åkte innan sista prisutdelningen! Men Dufa var finast av alla, hon vann mitt hjärta :love:

Jag ska till Grevagården och titta hade jag tänkt. Sen ska jag med mitt troll till Eskeryd.
Så jag måste till Grevagården för se hur det går till. Kanske jag måste träna *hjälp* :-)

Var i herrans namn ligger Eskeryd?? Allt annat igger lite för långt bort.

Balderum skrev:
Var i herrans namn ligger Eskeryd?? Allt annat igger lite för långt bort.

Ännu längre bort från dig :D
I Halland.

/Åsa

em76 skrev:
Nu är jag hemkommen från Virestorp. Där var trevligt men knottigt. *kliar pannan*

Bästa föl Poseidon från Marklanda e Aegir från Olstorp u Nafna frá Halldorsstödum

Bästa 1-åring Dufa från Rök e Fákur frá Saudárkróki u Erla från Ekhaga

Du skickade bilder till mig. Vilka var det på? Först var ett ettårigt silversvart sto som inte såg så tokigt ut och så var det en fux som travade som inte heller såg så tokig ut. Fölbilderna hade jag svårt att få något vettigt utav. Tycker föl vid den här tiden på året ser allmänt tråkiga ut och är svårtolkade om jag skall vara ärlig... :crazy:

Senast ändrad av en moderator:

Jag har ett tvåårsto, om jag vill visa den hur gör jag då? Och var är närmast för mig som Malmöbo? Eller visar man inte 2 åringar? Hade varit skojigt ju!!!!

Jag kan knappt detta själv, eller rättare sagt, jag kan inget :-)
Men mitt sto är 2 år, och henne ska jag visa.
Undrar vad du kan ha till Eskeryd *hm* 20 mil kanske... Gissar hej vilt...

God morgon grana :) Det är bra gissat vi har 18 mil från eskeryd till
malmö. vera

Det silverbruna stoet är Dufa.
Fuxstoet är också ett år och e Askur frá Hofstadaseli, men visst var det en galoppbild jag skickade till dig?
Svart stoföl e Hýreygur från Smärslid men mamma e Askur frá Hofstadaseli.
Isabell stoföl e Dofri frá Akranesi (någon som känner till honom?), morfar Freyfaxi frá Thóreyjarnúpi.

Godmorgon, eller kanske det är god lunch nu :-)

18 mil, det är ju inget. Det åker du lätt Djurjouren :-)

Hur går det till på en unghästmönstring? Skulle kanske vara kul att visa min pålle nästa år om det ordnas ngn i närheten.

Det kan vi ju be klubbarna (Dyggur el Framtid) ordna??

Det tycker jag absolut att vi ska göra, jag kollar med Framtid så kanske du kan kolla med Dyggur?

Någon som har rapport från helgens mönstring på Wången?

Hejsan, tänkte bara fråga ni som vet hur en ettåring bör visas på mönstring.
Jag antar att det är träns som gäller, inte grimma?
Med eller utan nosgrimma?
Är det bäst att använda tyglar eller grimskaft?

Hur ska den som visar hästen se ut? Ljusa byxor, ej ridbyxor va? Skjorta med ev tröja. Vad passar på fötterna?
Bör man tänka på vad hästen har för färg när man väljer kläder?

Min unghäst är ibland lite trög att få i trav/tölt. Har ni några tips för att få lagom fart på henne? Jag vill ju inte dra runt henne, jag VET att hon har massor av vilja precis som sin mor.

Liknande trådar

Kropp & Själ För 2 år sen (okt-21) opererade jag bort det mesta av en stor hjäntumör, den sitter lite illa till, så allt gick inte bort, den dödar...
Svar
15
· Visningar
1 009
Senast: Cattis_E
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 384
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 994
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII