föl o sto till ny flock

Rotterö

Trådstartare
Bör man tänka på något när man släpper i hop sto med föl .Hon skall släppas med ett annat sto med föloch 2 unga valackar.

Sv: föl o sto till ny flock

Jag skulle nog nöjt mig med att släppa dem tillsammans med bara det andra stoet o fölet..

Men om det inte är möjligt skulle jag släppt ihop dem 1 o 1... Beror ju lite på ditt sto och hur mycket hon "vaktar/tar hand om" sitt föl...

Sv: föl o sto till ny flock

Rotterö skrev:
Hon är en mycket domenant häst
Vaktar sitt föl.
Det skulle jag nog föredra om jag skulle släppa ihop..
Men som sagt, jag tycker du ska släppa ihop dem 1 o 1... blir det för många på 1 gång är risken stor att flet hamnar emellan om de ska "göra upp"..

Liknande trådar

Hästvård För tre dagar sedan fick ett sto i vårt stall ett gulligt stoföl. Problemet är att stoet vaktar fölet extremt med utfall mot alla som...
Svar
1
· Visningar
397
Senast: Mia_R
·
Hästvård Skrev för ett tag sedan om ett sto i vårt stall som fått ett föl som stoet vaktade extremt. Fick ett jättebra svar som ingav hopp vi har...
Svar
3
· Visningar
525
Senast: Görel
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 580
Senast: Stereo
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 458
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V