föl med sto

Sv: föl med sto

Man brukar säga minst 6 mån och är det ett sto föl är det sedan bara upp till en själv, men hingstarna är man ju tvungen att skilja av har tyvärr hänt att 8 månaders hingst ungar har betäckt sina egen mammor vilket inte är någon hit.

Mvh
Camilla

Sv: föl med sto

Om hästarna får välja själva så stöter stoet bort fölet runt 8-9 månader om stoet är dräktigt på nytt. Är hon inte dräktigt får fölet gå kvar... men runt 8-9 månader väntar jag helst, även om det tyvärr oftast blivit tvära avvänjningar vid 6 mån.

Liknande trådar

Hästvård För tre dagar sedan fick ett sto i vårt stall ett gulligt stoföl. Problemet är att stoet vaktar fölet extremt med utfall mot alla som...
Svar
1
· Visningar
397
Senast: Mia_R
·
Hästvård Skrev för ett tag sedan om ett sto i vårt stall som fått ett föl som stoet vaktade extremt. Fick ett jättebra svar som ingav hopp vi har...
Svar
3
· Visningar
525
Senast: Görel
·
Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
319
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
574
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Julklappar 2024!
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur