P

Pale

Hej alla!
Jag har ett 6 månaders föl som inte alls gillar hö något vidare. Han tar tag i sin hög med hö i boxen och drar den under sig och först så kissar han i det sedan så gör han det stora också i höet. Det är jobbigt att mocka till denna marodör för det är hö blandat med bajs och spån.
Höpåse? ellr vad ska jag göra :confused: Tips tas tacksamt emot. :bow:

/Natalie

Höhäck kanske? Ställa hästen på halm, så kissar han i den istället?

Kanske inte höt är riktigt bra? Prova att ge något annat hö och se om han äter det bättre.

Till min unghäst byggde jag en "låda" i ena boxhörnet där jag la höt (fri tillgång), då kunde han inte dra omkring med det.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 678
Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage... 2
Svar
22
· Visningar
5 022
Foder & Strö Hej! :D Jag har suttit och knepat och knåpat och läst och googlat men jag inser att jag behöver hjälp med att sätta ihop min första...
Svar
12
· Visningar
2 030
Senast: Tifa
·
Hästmänniskan Hej! Jag behöver lite råd,förslag och även skriva av mig lite. så den som orkar läsa allt är guld värd :bow: På skolan har vi så... 2
Svar
30
· Visningar
3 381
Senast: Gotthard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kastrering av tik - erfarenheter?
  • Uppdateringstråd 31