P

Pale

Hej alla!
Jag har ett 6 månaders föl som inte alls gillar hö något vidare. Han tar tag i sin hög med hö i boxen och drar den under sig och först så kissar han i det sedan så gör han det stora också i höet. Det är jobbigt att mocka till denna marodör för det är hö blandat med bajs och spån.
Höpåse? ellr vad ska jag göra :confused: Tips tas tacksamt emot. :bow:

/Natalie

Höhäck kanske? Ställa hästen på halm, så kissar han i den istället?

Kanske inte höt är riktigt bra? Prova att ge något annat hö och se om han äter det bättre.

Till min unghäst byggde jag en "låda" i ena boxhörnet där jag la höt (fri tillgång), då kunde han inte dra omkring med det.

Liknande trådar

Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage...
2
Svar
22
· Visningar
4 877
Foder & Strö Hej! :D Jag har suttit och knepat och knåpat och läst och googlat men jag inser att jag behöver hjälp med att sätta ihop min första...
Svar
12
· Visningar
1 995
Senast: Tifa
·
Hästmänniskan Hej! Jag behöver lite råd,förslag och även skriva av mig lite. så den som orkar läsa allt är guld värd :bow: På skolan har vi så...
2
Svar
30
· Visningar
3 296
Senast: Gotthard
·
Hästmänniskan Hej! Jag har en egen häst samt en foderponny som står hemma hos mina föräldrar. Jag själv bor i stan, 2 mil från deras gård, har ej...
2
Svar
38
· Visningar
4 812
Senast: hekla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar