Fång plus början till livmoderinflammation så nej, hon mår nog inte toppen. Står på butta sen 1/4 och hippotrim sen igår kväll. Fången är bättre men inte bra. Hoppas att hovis besök nästa vecka ska lindra.Låter som att mamman inte mår toppen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fång plus början till livmoderinflammation så nej, hon mår nog inte toppen. Står på butta sen 1/4 och hippotrim sen igår kväll. Fången är bättre men inte bra. Hoppas att hovis besök nästa vecka ska lindra.Låter som att mamman inte mår toppen?
Tack!Grattis! Vilken timing att du hann åka ner! Och vilken fin unge!
Alltså, går det inte att få dit en hovslagare tidigare? Du har ju pratat ett tag om att hovis behövs..Fång plus början till livmoderinflammation så nej, hon mår nog inte toppen. Står på butta sen 1/4 och hippotrim sen igår kväll. Fången är bättre men inte bra. Hoppas att hovis besök nästa vecka ska lindra.
Tycker så synd om er Du har ju verkligen kämpat på med henne. Hoppas de löser sig nu för er och att hon blir piggareFång plus början till livmoderinflammation så nej, hon mår nog inte toppen. Står på butta sen 1/4 och hippotrim sen igår kväll. Fången är bättre men inte bra. Hoppas att hovis besök nästa vecka ska lindra.
Om nån av alla hovslagare jag jagat kunde svara i telefon eller ringa upp så hade det ju kanske varit möjligt. Men det tycks vara det som alla hovslagare har mest gemensamt.Alltså, går det inte att få dit en hovslagare tidigare? Du har ju pratat ett tag om att hovis behövs..
Min hovis tipsade om att tejpa fast npgon typ av frigolit på hovarna när min shettis hade fång och inte blev bättre. Det gör att trycket fördelas bättre och hoven avlastas. Hon sa att många, framför allt större hästar brukar vara hjälpte av det.Om nån av alla hovslagare jag jagat kunde svara i telefon eller ringa upp så hade det ju kanske varit möjligt. Men det tycks vara det som alla hovslagare har mest gemensamt.
Men nån måste ju finnas? Du har letat lönge vad jag kan läsa? För en fånghäst är det ju extra viktigt.Om nån av alla hovslagare jag jagat kunde svara i telefon eller ringa upp så hade det ju kanske varit möjligt. Men det tycks vara det som alla hovslagare har mest gemensamt.
Funkar oxå med liggunderlag man använder när man tältar tex.Min hovis tipsade om att tejpa fast npgon typ av frigolit på hovarna när min shettis hade fång och inte blev bättre. Det gör att trycket fördelas bättre och hoven avlastas. Hon sa att många, framför allt större hästar brukar vara hjälpte av det.
Nu han vi inte skaffa frigolit innan det blev akut att avliva ponnyn så jag kan inte uttala mig om hur det funkar. Men tänker att det kan vara värt att prova i väntan på hovis.
Söt ponny men hör inte den till födda 2020-tråden?Hade inte varit i stallet på en vecka och idag tyckte jag rumpan hade börjat dra iväg Till viss del kanske päls som luras (som äntligen börjar släppa!) men inte bara. Hon var så fin idag tyckte jag, men svårt att få någon vettig uppställd bild när man är själv.
Visa bifogad fil 68982
Vi hade en sån fölunge 2009. Var hopplöst att få tag i henne, sprang iväg så fort hon såg oss och hon släpade min sambo som väger typ 90kg efter sig i grimskaftet när hon var ca 1,5 månad gammalBlir inte riktigt klok på Irrbloss. Hon är livrädd för människor men när man väl fångar henne i boxen så står hon där så snällt. Fick tvätta rumpan på henne igår (mamman är i brunst) och ta på ben och överallt. Sen direkt man släpper henne så är jag livsfarlig igen. Någon som varit med om liknande?
Tre av fyra föl från mitt förra sto var så. Jag var glad om jag lyckades stå på samma sida som fölet om mamman. Den fjärde var helt annorlunda och jag kunde klappa henne när hon låg. En av de skyggare satt det i längre men de andra blev bra efter avvänjningen.Blir inte riktigt klok på Irrbloss. Hon är livrädd för människor men när man väl fångar henne i boxen så står hon där så snällt. Fick tvätta rumpan på henne igår (mamman är i brunst) och ta på ben och överallt. Sen direkt man släpper henne så är jag livsfarlig igen. Någon som varit med om liknande?
Jag har haft ett riktigt skyggt föl innan ( inte alls släkt med denna) men den var liksom rädd för allt och fick panik. Irrbloss finner sig trots allt när man väl får tag på henne.Tre av fyra föl från mitt förra sto var så. Jag var glad om jag lyckades stå på samma sida som fölet om mamman. Den fjärde var helt annorlunda och jag kunde klappa henne när hon låg. En av de skyggare satt det i längre men de andra blev bra efter avvänjningen.
Jag förstår dig! Efter att ha haft mina föl så är jag alldeles salig när någon har en fölunge som man kan stå och mysa med i hagen! Men det har ju blivit bra hästar av mina med, ska bli intressant när dessa sedan får föl om de fölungarna blir lika.Jag har haft ett riktigt skyggt föl innan ( inte alls släkt med denna) men den var liksom rädd för allt och fick panik. Irrbloss finner sig trots allt när man väl får tag på henne.
Det brukar ju lösa sig men jag vill ha fölmys.
Tur vi ska ha ett föl till i sommar så hoppet är inte helt ute.Jag förstår dig! Efter att ha haft mina föl så är jag alldeles salig när någon har en fölunge som man kan stå och mysa med i hagen! Men det har ju blivit bra hästar av mina med, ska bli intressant när dessa sedan får föl om de fölungarna blir lika.
Det är minsann inte så lätt att få tag i en hovslagare bara sådär när den ordinarie blir sjuk. Jag är helt säker på att Maja Kandi gör allt i sin makt för att få det ordnat.