Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min Magnolia föddes vid 20 i sex i morse. Hon var snabbt på fötter och har både diat och skitit. Verkar vara en försikommen och nyfiken unge. Mamma Meja skötte sig jättebra . Det enda orosmolnet är att efterbörden var trasig på ett ställe. Förhoppningsvis bara en reva och inte en bit kvar. Vi får hålla koll på henne.
Måste flika in att dina inlägg alltid är informativa, kunniga och välformulerade!Du vet säkert detta men säger det iallafall då man ofta hör samma sak om oron över en trasig efterbörd.
Den ska vara trasig på ett ställe, det är hålet som fölet tagit sig ut igenom och där det brister när vattnet går.
När en bit av placentan blir kvar i livmodern så är det i de allra flesta fall en bit av ett horn som blivit kvar. Hålet som blir där fölet går igenom är mitt emellan, på den delen som legat vid cervix, ofta med lite ljusare bristningar runt omkring.
Bara en tanke, så att du inte behöver vara orolig i onödan om det nu skulle stämma i ditt fall.
Tack! Vad glad jag blirMåste flika in att dina inlägg alltid är informativa, kunniga och välformulerade!
Du hade rätt , hålet var det som fölet kom ut genom. Veterinären bekräftade det när hon kollade efterbörden.Du vet säkert detta men säger det iallafall då man ofta hör samma sak om oron över en trasig efterbörd.
Den ska vara trasig på ett ställe, det är hålet som fölet tagit sig ut igenom och där det brister när vattnet går.
När en bit av placentan blir kvar i livmodern så är det i de allra flesta fall en bit av ett horn som blivit kvar. Hålet som blir där fölet går igenom är mitt emellan, på den delen som legat vid cervix, ofta med lite ljusare bristningar runt omkring.
Bara en tanke, så att du inte behöver vara orolig i onödan om det nu skulle stämma i ditt fall.
Du hade rätt , hålet var det som fölet kom ut genom. Veterinären bekräftade det när hon kollade efterbörden.
Jag är så nyfiken på din som är samma ras, kan du inte lägga ut bild på honom? Om du inte vill får du gärna skicka en på pm. Jättesvårt att veta hur Allan är utvecklingsmässigt, de andra fölen jag sett i år är alla kallblodstravare eller bruksnordisar och de är ju extremt mycket större och stabbigare redan från start. Men han växer så det knakar, nu ser man inte revbenen längre och han har fyllt ut jättefint över ryggen och rumpan. Blir fem veckor inatt.Här har nu Nemo blivit 15 dagar gammal jag har funderat ett varv till och ev.så tar jag och betäcker om stoet en gång till innan hon går ut i sporten igen. Lutar åt en RP hingst igen , och att då Nemo får säljas till vintern. Får se hur det blir.
Så vackerÄlskade lilla tuss
(Som jag fick försöka hålla undan för att få plats med henne på bild )
Visa bifogad fil 71056