Jo vid det här laget har jag nog läst allt som finns på nätet om kontrakturer på föl
Men tack för tipsen! Solskenshistorier vill jag ha många av och alla tips mottages tacksamt
HCs ägare är kontaktad i morse men hon har fullt upp med fölningar och har inte hunnit svara. En forummedlem var där och hälsade på sitt sto så hon kunde förmedla.
Han har fått smärtstillande intravenöst. Men vet är lite restriktiv till att ge då dom är rädd för magsår.
Han sover som en stock medan jag stretchar och nu tar jag i allt vad jag orkar men han reagerar inte. Så jag hoppas det är ett tecken på att han inte har allt för ont.
Även fast jag ser att han är trött och slut så vill han nu mer inte lägga sig. Förut la han sig så fort jag gick dit och hjälpte honom. Nu lägger han sig nästan och sedan studsar han upp igen och småspringer i väg. Jag måste tvinga honom så han inte överanstränger sig.
Nu är båda bakbenen lite svullna vid has och kota, antagligen pga att han rör sig mycket mer nu och blir överansträngd då han inte kan använda frambenen som han ska.
Vet ringde för en stund sedan och blodprovet såg bra ut så det borde inte vara infektion. Hon tyckte det kändes som att det var utanpå det var svullet när hon kände.