@Kristall10 förstår att du saknar Nemo, jag gråter varje dag efter Adel när jag mockar mammas box. ja pengar har det gått åt slutade räkna vid 40.000 kr och då har det kommit fler räkningar och fler är på ingång.. tråkigt att du ska sälja ditt sto som du egentligen vill betäcka om... själv ska jag betäcka om stoet med Dalwhinnie igen och hoppas på ett lika fint stoföl som Adel igen, i maj kommer en ny HC unge och hoppas på ett sto denna gång , har ju två killar efter honom hemma
Ja, hästar kostar fort mycket pengar. Och jag är ju bara en väldigt liten uppfödare som totalt i mitt liv fött upp 4 föl. Så det ger ju inte den minsta inkomst på något sätt.
Jag måste inte sälja stoet och kommer enbart att sälja till någon som jag anser har bättre förutsättningar än vad jag har. Dvs mer tid eller större flock och större hagar. Tror att hon har lite tråkigt hos oss då mina andra två inte är så livliga av sig och även om vi har 1 ha vinterhage så blir det ändå för lite rörelse och stimulans när jag inte har så mycket tid för henne. Samt att det är dyrt att ha en häst enbart som hagprydnad. Men jag gillar verkligen stoet så helst vill jag behålla.
Var ju på väg att säljas henne redan för två år sedan men ångrade mig i sista sekund och betäckte körde henne till station dagen efter
Ja det är verkligen sorgligt när att de små inte fick fortsätta leva. Kommer tårar här också titt som tätt när jag mockar mammans box, ser grimman hänga på kroken (har inte förmått mig till att hänga undan den ännu), när jag hittar alla högar med förbandsmateriel i sadelkammaren mm... Hittade hans lilla namnbricka till grimman som jag beställde när han opererats och allt så så ljust ut.
För att inte tala om när jag tittar igenom bilderna i telefonen
Jag har inte vågat räkna efter exakt hur mycket kalaset med Nemo kostade men skulle tro kring 50’.
Ska bli spännande att se din HC avkomma till våren, och all andra fina fölungar som kommer att titta ut förstås!
Vad är det för stam på stoet som är dräktig med HC?
Håller tummarna för er att det blir ett lugnare år detta år.