Den här helgen har vi träffat hovslagaren och chipmärkt och ID-fixat inför registreringen. Han Har en halvstrumpa och en helstrumpa fram och två 3/4-strumpor bak. Snäll när han väl fattade vad vi skulle göra igår med hovslagaren men chip och tagna strån i svansen var mycket obehagligt. Tur att man bara behöver göra det en gång i livet sa han. Men i övrigt är han väldigt cool och tar det mesta med ro.
Var och kollade på fölvisning idag. Vi tänker väl att han kommer få åtta på typ och allmänt intryck, men han är ju än så länge ganska liten och har tre veckor på sig att växa till sig och tyvärr troligen komma in i någon fulare period (även om han växt jämnt hittills). Men det var kul att se. Skulle jag bedömt honom idag mot de jag såg på plats så hade han fått 77-78 % ungefär. Så fin tycker jag att han är.
Ny grimma!
Var och kollade på fölvisning idag. Vi tänker väl att han kommer få åtta på typ och allmänt intryck, men han är ju än så länge ganska liten och har tre veckor på sig att växa till sig och tyvärr troligen komma in i någon fulare period (även om han växt jämnt hittills). Men det var kul att se. Skulle jag bedömt honom idag mot de jag såg på plats så hade han fått 77-78 % ungefär. Så fin tycker jag att han är.
Ny grimma!