Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fina bilder på fina hästarFotade lite i solen och snön, brukar alltid springa runt ganska mycket när de får gå ut men plusgraderna gjorde dem lite mer dämpade tror jag
Höet ska alltid rullas i
Älvan är fortfarande liten och tanig efter all sjukdom hon hade som föl. Vet inte riktigt hur jag ska få henne att ta sig bättre. Hon ser ut som en ettåring. De på djursjukhuset sa iofs att hon skulle ligga bak i utvecklingen ett tag men önskar att hon skulle vara lite rundare än vad hon är.
Ja det är så man får göra. Ja hon är helt frisk.Har ingen bra lösning, men bra foder och tid är väl det enda du kan ge henne? Är hon helt friskförklarad i övrigt?
Ja det är så man får göra. Ja hon är helt frisk.
Ja det var hemskt! Hon stod med 3 hovar i graven. Älskade snälla lilla Älva.Det är ju fantastiskt att det blev så bra! Kommer ihåg alla turer fram och tillbaka med henne!
Nu är äntligen våren här men med det valet och kvalet om lillisis ska få åka på unghästbete eller gå kvar hemma med sina farbröder.
Är ju alltid en liten risk, svårare att själv ha koll om man skickar iväg på bete. Men han kanske skulle behöva jämnåriga att leka med och mer bete
Han busar ibland med islänningen och kör "bita i benen leken" med ponnyn så visst leker han endel. Svårast vore att skilja på honom och fjorden, de gör allt ihop. Äter, sover, kliar mm.
Fjord är också av den tunnare modellen så viss betesplanering/stödfodring kommer jag ändå ha.
Hur gör ni med era små och varför?
Visa bifogad fil 13529
Nu är äntligen våren här men med det valet och kvalet om lillisis ska få åka på unghästbete eller gå kvar hemma med sina farbröder.
Är ju alltid en liten risk, svårare att själv ha koll om man skickar iväg på bete. Men han kanske skulle behöva jämnåriga att leka med och mer bete
Han busar ibland med islänningen och kör "bita i benen leken" med ponnyn så visst leker han endel. Svårast vore att skilja på honom och fjorden, de gör allt ihop. Äter, sover, kliar mm.
Fjord är också av den tunnare modellen så viss betesplanering/stödfodring kommer jag ändå ha.
Visa bifogad fil 13529
Min stannar hemma då jag kommer "arbeta" henne som vanligt till största del.Nu är äntligen våren här men med det valet och kvalet om lillisis ska få åka på unghästbete eller gå kvar hemma med sina farbröder.
Visa bifogad fil 13529
Min har gått i unghästflock sen hon skiljdes från mamman. En större flock, stora, kuperade ytor och jämnåriga kompisar anser jag är ovärderligt för uppväxten. Både för psyket och fysiken.Nu är äntligen våren här men med det valet och kvalet om lillisis ska få åka på unghästbete eller gå kvar hemma med sina farbröder.
Visa bifogad fil 13529