Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013

Nu har du förstört hela min planering..
Jag är helt såld..vilket otoligt vackert föl.
Jag som ALDRIG mer vill ha föl..och nu..
Sitter och kollar efter en stort brunt sto med bra stam att ta föl på..
I hopp om att få en lika fin som din.

Hoppas förståndet tar över snart :meh:

I år betäcker jag en med Hip Hop (konstaterad dräktig 15/5, tog sig inte förra året med Cabachon) och en med Diarado (igen, ska semineras på fredag)!

Stallägaren har en 4åring efter Hip Hop som är kanonfin. Lynnet är så absurt fint på honom att om jag hade hållt på med halvblod så hade jag nog försökt skrapa ihop pengar och köpt honom :love:

kl
Idag fyller min lilla älgkalv en månad! De har gått på bete sedan en vecka tillbaka och hon har fått en extramorsa. Det känns tryggt för mig! Hade gärna velat se vad som finns under all den fölpälsen hon har, hon är ju inte alls så graciös och vacker som fölen i denna tråden. Meeen hon är rätt söt ändå faktiskt, som en nalle :love:

4pxixs.jpg

2r23h40.jpg

Att bli kliad är det bästa som finns :D

Ser rund och välnärd ut! Jämfört med min älgkalv :D
Visst är det våra som är jämngamla? födda 11 maj.

Haha, ja det är nog raketbränsle i mjölken :p Min är född den 9:e maj, så nästan! Jag tror din, min och Hunters hörde nog våra yl och gnäll i föltråden eftersom de kom alla tre kom samma veckoslut :rofl: Din lilla räka är grymt söt, tror att han kommer bli vansinnigt vacker som vuxen!
Det var din som var vek bak, om jag inte minns fel? Hur gör du med korrigering? Min har blivit verkad för en och en halv vecka sedan ungefär, och jag tycker det har hjälpt med hennes utstickande fot hö bak, den har blivit rakare sas, men tycker fortfarande hon är för vinklad i kotorna. Har jättesvårt att bedöma själv. Det är lite problematiskt när man jämför med alla föl man ser.

Hon är jättesöt :D :love:

Tack! :D

Senast ändrad:

Det stämmer, min var vek redan vid födseln bak.
Tycker han blev sämre när de gick ut i stora sommarhagen förra helgen så nu får de gå in vid lunch, stå i vår stora utebox (30-40 kvm) och sen ut på hårt underlag (ridbanan) på em/kväll.

I helgen/veckan kommer även hovis. Tycker att det ser bättre ut direkt när han fick vila lite mer, det är när han blir trött som vekheten syns mer.

Den är juh supergullig din lilla föl :D

Kanske skulle betäckt med dressyrhingst i stället blir bländad av dessa vackra föl :love:
Är det inte ofta så att dressyrstammade föl ser mer flashiga ut redan från början? Jag har inte varit på jättemånga fölbedömningar :o men de jag varit på har de dressyrstammade fölen varit "de fina" fölen om du förstår vaf jag menar :p

Stallägaren har en 4åring efter Hip Hop som är kanonfin. Lynnet är så absurt fint på honom att om jag hade hållt på med halvblod så hade jag nog försökt skrapa ihop pengar och köpt honom :love:

Den som är dräktig med Hip Hop har själv ett fantastisk temperament. Aldrig några bekymmer (har aldrig ens varit sjuk eller halt). Så jag hoppas såklart på fint lynne på avkomman OCH att den kan höppe :d

Håller tummarna för att dina ston tar sig och får fina föl nästa år! Har du kört ner till Möllerup eller håller du dig kvar på västkusten?

Tack :)

Vi håller oss på hemmastationen på västkusten i år, var rätt skönt att ha dom nere i Skåne hela förra sommaren men det kostade ju en slant :angel:

Den är juh supergullig din lilla föl :D

Kanske skulle betäckt med dressyrhingst i stället blir bländad av dessa vackra föl :love:
Är det inte ofta så att dressyrstammade föl ser mer flashiga ut redan från början? Jag har inte varit på jättemånga fölbedömningar :o men de jag varit på har de dressyrstammade fölen varit "de fina" fölen om du förstår vaf jag menar :p

Pappan till fölet är ju "dressyr"hingst. Men jag tror att det är rasen som gör att hon har nallebjörnsutseende, hon rör sig faktiskt väldigt trevligt <3 Tror nog att min kommer att blomma mer som vuxen, haha :P

vad är hon för ras?

visst blir man bländad av de vackra fölen men man får realistisk, jag hade inget svårklassto med en stofamilj som lämnat elit i generationer. Då lär vi mitt föl inte se ut som de fölen heller :)

Jag är däremot supernöjd med Frans, han är så vänlig och med en sån "will to please" vilket var precis det jag ville ha från F-blodet. Och sen är han ädel, liten och känslig som mamma. Också enligt önskemålen. :)

Tror nog att min kommer att blomma mer som vuxen, haha :P

Traven på mitt föl är kanske inte så mycket att hänga i julgranen (jämfört med en dressyris) men galoppen är väldigt bra :d Sen tycker jag att hon har "det" i sin attityd och utstrålning så jag tror med att hon kommer att blomma :D fio ska rida henne i fälttävlans-OS 2024 (2020 blir nog för tidigt) ;)

han är ju färgavlad så den delen var redan klar ;)
jag ville ha en avkomma efter mitt högt älskade sto så att han blev lik henne
gör mig mer än nöjd :)

vad är hon för ras?

visst blir man bländad av de vackra fölen men man får realistisk, jag hade inget svårklassto med en stofamilj som lämnat elit i generationer. Då lär vi mitt föl inte se ut som de fölen heller :)

Jag är däremot supernöjd med Frans, han är så vänlig och med en sån "will to please" vilket var precis det jag ville ha från F-blodet. Och sen är han ädel, liten och känslig som mamma. Också enligt önskemålen. :)

Hon är Welsh Cob. Har sett många fina welsh cob-föl, men visst är de mer satta än typ halvblod/fullblodsfölen. Hingstägaren förvarnade mig om att hingsten alltid lämnar föl som får sådär tjocka halsar, men att de blir skitfina sen när de växt lite :P
Jag är också nöjd med min, hon är så SNÄLL. Hon sparkade inte ens efter hovslagaren när vi höll fast henne och verkade. Hon vill bara bli kliad och myst med <3 Jag tror att hon blir precis så som jag ville ha, svart med lite vitt och en himla snäll häst. Får hon pappans trav så är det ett fett plus :)

Min var också sådär tjock och satt när hon var liten. En boll av fett och fluff. Sen har det gått i vågor.
Ibland har hon varit tokädel med lång hals och långa ben och sen så har hon återgått till att vara en fet boll igen. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
827
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 179
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix