Förvirrad

aiquen

Trådstartare
Om man ska räkna ut en foderstat och använda sig av t.ex. Krafft Groov, vilka av Groovens värden räknar man med då? Energi, protein, kalcium och fosfor, men hur är det med de gram magnesium som finns i Grooven? Räknar man med dem också?
 
Har man tillgång till magnesiumvärdena tycker jag att man kan ta med dem också.

mvh Jessica
 
Knappast...magnesium räknas in i en foderstat presis som kalcium och fosfor...Varför tror du annars det finns kvoter mellan kalcium och magnesium ?? Dom ska ju balansera varandra...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 127
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Dotterns D-ponny, arabiskt fullblod, går på lösdrift. Får analyserat hösilage 3 ggr/dag. Fri tillgång på halm halva dygnet ungefär...
Svar
4
· Visningar
909
Senast: mily
·
Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
843
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
1 961
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp