Förvirrad ang. e-vitamin behov - olika rekommendationer!

K

Krabban

Okej, har tidigare gått efter rekommendationerna enl. SLUs häfte ""Hästen - näringsbehov och fodermedel". Tycker det är intressant det här med foder och köpte häromveckan Planck och Rundgrens "Hästens näringsbehov och utfodring".

I den första står behovet för underhåll-medelhårt arbete på 75 mg/100 kg häst. I den senare 400-500 mg /100 kg häst.

Det är rätt stor skillnad!!! Har de skrivit fel i den nya boken? Blir ju jätteförvirrad...
 
Sv: Förvirrad ang. e-vitamin behov - olika rekommendationer!

Har inga siffror framför mig men ett litet tips är att det är rätt många fel i den nya boken. Det är ju ganska vanligt med förtsa upplagan av något tyvärr.
 
Sv: Förvirrad ang. e-vitamin behov - olika rekommendationer!

Men gud vad trist! Himla bra med en massa fel... :(

Då går jag alltså på det gamla då.

Är det några fler fel som ni uppmärksammat? Vill gärna veta!
 
Sv: Förvirrad ang. e-vitamin behov - olika rekommendationer!

Hej,

tänkte bara säga att jag alltid gått efter 75 mg/100 kg kroppsvikt.
 
Sv: Förvirrad ang. e-vitamin behov - olika rekommendationer!

Kommer tyvärr inte ihåg felen, har inte heller boken själv, men vi hittade ett par när vi gick foderkurs för M.Rundgren så då kunde vi ju fråga henne direkt.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Nu gjorde jag en egen tråd, får väl se om den blir användbar. Diskuteras ju mikromineraler och balansering av dessa lite överallt i...
Svar
0
· Visningar
1 234
Foder & Strö O allvetande Buke! Är rekommendationen fortfarande en maxgiva på 1 hg soja/100 kg kroppsvikt (Planck 1991)? Borde jag förresten...
Svar
11
· Visningar
3 373
Senast: axel
·
Foder & Strö Så länge behoven är tillgodosedda, finns det några viktiga begränsningar i kvoterna Ca/P och Ca/Mg? Jag räknar med SLUs behov för en...
Svar
4
· Visningar
1 023
Foder & Strö Fodermarknaden formligen översvämmas av dyra, dåliga foderprodukter som marknadsförs med felaktig och falsk information. Den senaste...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
18 627
Senast: spaderÄss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp