förverkar??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: förverkar??

Förvärkar upplevs nog väldigt olika.
Jag hade mycket sammandragningar från ca v.20, men de gjorde aldrig ont. Kände bara att magen blev hård och det kändes som att någon drog i skinnet eller nåt.
Såna hade jag ända fram till de riktiga värkarna satte igång.
 
Sv: förverkar??

Jag hade förvärkar när jag väntade min trea.
Magen drogs ihop och blev stenhård och det kändes som mensvärkssmärta ungefär.
Jag skiljer detta från sammandragningar, som oftast inte gör ont på det sättet.

När jag fick mina förvärkar så lade jag mig ner på soffan. Då gav de med sig efter en stund - och de gånger det inte gjorde det så fick jag åka in till förlossningen och få det avbrutet med Bricanyl, eftersom jag inte fick genomgå ett värkarbete, så det var tvunget att försöka stoppas. Och hade det inte avbrutits så hade de fått snitta i förtid...
 
Sv: förverkar??

Mina kändes som väldigt kraftig mensvärk.
När det väl var dags ökade de i intensitet och blev starkare. När de blev outhärdliga ringde vi till förlossningen.
 
Sv: förverkar??

Jag kände inget dan innan förlossningen. Allt var som vanligt och jag trodde jag skulle få gå över tiden med 2 veckor för hon hade precis " fixerat sig" *stavning*. Då brukar det ta cirka 4 vekcor bebisen kommer ut.. Men runt midnatt på julafton kvällen så small det till i magen och jag fick värkar direkt. Låg 15 timmar tills slemproppen gick och sne åka in och sen kom hon.:) Så hon föddes på juldagen..hihihi svårt att hålla sig...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år BB Gårda öppnar efter nyår. Ett helt privat allternativ där en förlossning kostar 55 000 kr. Enligt artikeln i DN har de ingen medcinisk...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
10 062
Senast: skogaliten
·
  • Artikel
Hästnyheter Drömmer du också om en egen hästgård? Föräldralediga polisen Angelica har förverkligat sin dröm. På Björnholm gård i Skåne bor hon...
Svar
0
· Visningar
284
Senast: Gunnar
·
Gravid - 1år När började ni rida igen efter graviditet och förlossning? Hur kändes det? Skrittade du bara i början eller red du i alla gångarterna...
2
Svar
29
· Visningar
2 493
Senast: McFlurry
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 777
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp