Förvaring av prisrosetter!?

Gyllene

Trådstartare
Hej!
Jag har nu insett att hänga upp alla mina rosetter på gardinstänger inte kommer hålla i längden, och undrar nu hur man smidigast (och snyggast) förvarar dem. Att lägga dem i en glasburk tycker jag inte är snyggt, jag vill att rosetten ska få "hänga".
För ett tag sedan köpte jag ett nät som man skulle kunna spänna upp bakom en ram och sedan sätta fast rosetterna i nätet, men jag vet inte om det är den bästa lösningen.

Så kom gärna med tips på hur man bäst förvarar prisrosetter!
 
Nät i ram tror jag är ett av de snyggaste sättet om du vill kunna se även banden hängandes.

Själv förvarar jag mina i en ram bakom glas och har vikt upp banden bakom kokarden.
dsc_0110_50260c0f9606ee342400015d.jpg


image_577b54cae087c34291e668d2.jpg
 
Hej!
Jag har nu insett att hänga upp alla mina rosetter på gardinstänger inte kommer hålla i längden, och undrar nu hur man smidigast (och snyggast) förvarar dem. Att lägga dem i en glasburk tycker jag inte är snyggt, jag vill att rosetten ska få "hänga".
För ett tag sedan köpte jag ett nät som man skulle kunna spänna upp bakom en ram och sedan sätta fast rosetterna i nätet, men jag vet inte om det är den bästa lösningen.

Så kom gärna med tips på hur man bäst förvarar prisrosetter!

Jag har gjort så här med mina, det är bara en ram utan glas där jag har fäst rosetterna med dubbelhäftande tejp.
rosett1.jpg
 
Vi lägger alla våra rosetter i ett litet krydd-drivhus av glas från Ikea. Snyggt på en hylla i sadelkammaren :-)
 
Att ha rosetterna inglasat var ju riktigt snyggt, ännu snyggare blev det ju med tavlorna runtomkring.

Att ha dem på trådar har jag haft förr men jag tycker att det ser så slarvigt ut och vill hellre ha rosetterna lite mer samlade, just nu hänger de som inte får plats på gardingstångarna lite överallt i mitt rum.
 
Jag har precis som @Frokennordberg fast i ramar med plastglas uppsatta i stallet. :)

Tycker du trådarna ser slarvigt ut kan du göra en rejäl ram och fästa trådar bak på ramen tänker typ 1½x1½m så får du en rejäl ram och kan göra flera täta rader med banden bakom.
 
[QUOTE Tycker du trådarna ser slarvigt ut kan du göra en rejäl ram och fästa trådar bak på ramen tänker typ 1½x1½m så får du en rejäl ram och kan göra flera täta rader med banden bakom.[/QUOTE]

Så har jag gjort med de få rosetter jag har lyckats få.
 
Jag har ett enkelt snöre rakt över väggen, fäst i ändarna med vanligt häftstift. Enkelt att fortsätta hänga på nya rosetter och när snöret är fullt sätter man ett nytt snöre strax under.
Hej! Bra och smidigt tips där. Jag har en helt annan fråga. Jag är ny medlem sedan ca 2 minuter. Blev medlem för att kunna diskutera och få tips gällande ett köp av häst. Men nu kan jag inte hitta hur man gör för att lägga in en ny tråd. Kan någon berätta? Tack på förhand hälsar rookie-medlemmen :)
 
Hej! Bra och smidigt tips där. Jag har en helt annan fråga. Jag är ny medlem sedan ca 2 minuter. Blev medlem för att kunna diskutera och få tips gällande ett köp av häst. Men nu kan jag inte hitta hur man gör för att lägga in en ny tråd. Kan någon berätta? Tack på förhand hälsar rookie-medlemmen :)
 
Du går in under den rubrik där du vill lägga tråden, sedan klickar du på den stora gröna knappen "Posta ny tråd" som ligger nästan högst upp, lite på högersidan, precis nedanför reklambannern.
 
Lånar tråden lite. Kan man göra nåt kul med ca 500 rosetter? Har funderat på om de ska kastas eller sparas men har inte kunnat kasta. Kan inte ha de i ram eller så för det tar för mycket plats. De kommer inte bli fler och jag vill inte typ "visa upp" dem, alltså det ska helst inte vara så tydligt att det är rosetter. Jag har tänkt att man borde kunna göra en blomma på nåt sätt, med tanke på färgerna. Har inget emot att klippa i dem om det behövs och behöver inte använda alla, det tar dock emot att bara kasta. Idéer någon?
 
Lånar tråden lite. Kan man göra nåt kul med ca 500 rosetter? Har funderat på om de ska kastas eller sparas men har inte kunnat kasta. Kan inte ha de i ram eller så för det tar för mycket plats. De kommer inte bli fler och jag vill inte typ "visa upp" dem, alltså det ska helst inte vara så tydligt att det är rosetter. Jag har tänkt att man borde kunna göra en blomma på nåt sätt, med tanke på färgerna. Har inget emot att klippa i dem om det behövs och behöver inte använda alla, det tar dock emot att bara kasta. Idéer någon?

Jag läste för ett tag sedan om någon som hade gjort gardiner utav sina rosetter. Antar att dem då hade hängt dem lager på lager, men jag kan inte riktigt klura ut hur man ska fp allt att sitta stabilt, kanske måste man sy?
 
Gör en dörrkrans, klä en lampskärm - jag googlade och hittade lite ideer. Stora glasburkar gillade jag.
 
Själv funderar jag på om jag skulle göra en stor skiva med en liten hylla ovanför, och så ljus under hyllan, samt rader med nån tråd, kanske några hästskor eller ett bett, så kan de rosetterna som betyder mest hänga där, men jag vet inte, lär nog inte bli av.

Just nu ligger de gamla rosetterna från min barndom i en plastpåse och de två jag samlat på mig nu på sistone hänger i min prydnads buske som även är ljus i.
 
julgrans dekoration! :D

lät snyggt med att dekorera en lampskärm, misstänker att man får klippa av banden och klistra/sy fast rosetterna tätt och lite smått överlappande :).

jag har mina på ett snöre på sadelkammar dörren :o, inte snyggt men vill inte ha dem inne har ingen ledig vägg i sadelkammaren för tavlor.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 800
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 332
Senast: Yeah but
·
Kläder & Bli fin Jag har i omgångar letat efter en snygg jobbväska som rymmer lika mycket som en kappsäck men som designmässigt är mer handväska än tote...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 999
Senast: Septicemia
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 293

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp