Förvara krossad havre i minusgrader

Z

Zeena

Har dåligt med utrymme, kan jag förvara en tunna krossad havre i utestallet? Det blir minusgrader där inne, om det är ett par minus ute.
Fryser havren så att jag inte bör utfodra med den då?
 
Sv: Förvara krossad havre i minusgrader

vid snabb eftertanke så tror jag inte att det fryser. om det nu skulle frysa tror jag inte att det är farligt att fodra med det.
 
Sv: Förvara krossad havre i minusgrader

i vårt stall har vi allt fider ute i ett eet rum i höladan, bor uppe i kalla norrland där det just nu nu ca 25 minus ute och inget foder blir dålig..
 
Sv: Förvara krossad havre i minusgrader

Jag kan inte tänka mig att havren skulle bli dålig av att stå i minusgrader-mat blir ju inte dålig i frysen?

Huvudsaken är ju att tunna än tät så det inte kommer in fukt och snö
 
Sv: Förvara krossad havre i minusgrader

Jag har i flera år haft kallstall och haft fodret där med, och det enda som fryser är uppblött foder, så det får man blöta inne i värmen och sen ge dem direkt.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Finns det något foder UTAN vete, betfibrer, majs,korn, havre? (utom olja och lusern som redan ges) Behöver ge mer kalorier. Har ett...
Svar
10
· Visningar
1 443
Foder & Strö Hej även jag skulle vilja ha lite tips hur jag ska tänka vad gäller foder. Halvblod, fri tillgång på hösilage. TS 77% Råprotein 108 g...
Svar
17
· Visningar
1 215
Senast: Zamira
·
Foder & Strö Har en 28 åring här som nu har börjat tappa vikt, och jag är väldigt villrådig vilket foder jag ska köpa. Upptäckte det för bara någon...
2
Svar
23
· Visningar
2 009
Senast: Soffan74
·
Katthälsa Min katt är överviktig. Min plan var att utesluta torrfodret helt och enbart ge blötmat, men jag har märkt de senaste dagarna att katten...
Svar
10
· Visningar
1 989
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp