Försvunna Madeleine!

G

galactica

Hur kan någon förälder överleva efter att ens barn blir bortrövad på hotellrummet av vad man tror är en pedofilliga!??? Jag läser dagligen om det här på kvällstidningarnas hemsidor och jag lovar-jag gråter varenda gång. Det är så fruktansvärt och hemskt. Undrar vad de gjort med henne och om hon lever? Jag har dragit ut efterlysnings postern från dotterns hemsida och ska sätta upp på affärer och anslagstavlor i stan där jag bor. Då har jag åtminstone hjälpt till med det jag kan för att kanske ngn som läser postern och åker på semester i Europa kanske kanske ser den här lilla 4 åriga stackars flickan och kan ringa polisen. Snälla - gör det ni också. Hemsidan: www.findmadeleine.com
 
Sv: Försvunna Madeleine!

fruktansvärt.
vart är världen på väg?

Det är ingen tröst för någon men sånt här har hänt innan. Det är alltså inget nytt hot som dykt upp i världen. Så världen är nog inte på väg i någon ny riktning.

Jag har svårare att hantera sånt här nu när jag själv är förälder. Det går nästan inte att greppa.
 
Sv: Försvunna Madeleine!

Dom har två små flickor till som behöver dom och sannolikt befinner dom sig i ett tillstånd mellan chock och förtröstan. Förtröstan och hopp om att få återse henne.
När något sådant fruktansvärt händer så dör man inte självmant..utan kroppen fortsätter fungera och andas även om man inte förstår det själv.

Jag försöker närma mig tanken på om det var jag som var i deras situation. Men det är som om det inte går in. Det gör för ont...

Jag tror tyvärr inte att de får återse sin dotter igen. Det har gått för lång tid. Ovissheten om vad som har hänt måste vara fruktansvärd..
 
Sv: Försvunna Madeleine!

håller med båda föregående talar, men jag måste ändå påvisa att världen förmodligen VISST är mer på väg,, än vad den varit tidigare.
Kanske har vi blivit mer upplysta nu med internet och vi får reda på allt hemskt som händer överallt, som har hänt hela tiden,,, och vi är ju betydligt fler oxå, alltså händer det fortfarande lika många procent som tidigare, fast betydligt FLER av hemskheterna i sig...
Men samtidigt tycker jag att det inte verkar finnas någon gräns för hur god fantasi alla djur och människorplågare verkar ha...

Hela tiden nya äckligheter, avskyvärdheter, nya påhitt.. mycket råare, yngre inblandade osv...
BLÄÄÄÄÄ...

Men visst, kanske inte nytt,, men jag tycker allt tenderar till att bli värre faktiskt...
tycker jag!:eek:

och visst blir det mycket värre när man har egna barn,,,
 
Sv: Försvunna Madeleine!

Sedan jag själv fick barn så blir det ännu värre, man kan sätta sig in i föräldrarnas sits på ett annat sätt. Men det är ju inte speciellt trevligt, jag mår illa av det. Tycker det är så enormt fruktansvärt och får en klump i magen av att det faktiskt händer sånt här. Inte bara den familjen är drabbad.
 
Sv: Försvunna Madeleine!

Jag tycker att det är riktigt hemskt det som hänt,och jag läser varenda liten artickel om madelen som jag kommer över..

Nån som vet hur det går,har dom fortfarande några spår att gå efter?
 
Sv: Försvunna Madeleine!

håller med båda föregående talar, men jag måste ändå påvisa att världen förmodligen VISST är mer på väg,, än vad den varit tidigare.

Jag ansluter mig till TomasN här. Dels blev jag precis som han känsligare för sådant här sedan jag fått barn. Dels tror inte jag heller att världen "är på väg" i någon ny och värre riktning. Statistik från Brottsförebyggande rådet visar tex att antalet dödliga våldsbrott i Sverige minskar under de senaste 30 åren. Siffrorna går lite upp och ner mellan åren, men tex 1975 handlade det om 98 st och 2005 om 76 st. Mellan dessa år finns det en topp 1990 (110 st), som dock direkt vänder neråt igen.
 
Sv: Försvunna Madeleine!

Vad jag har läst så är dock detta med ligor som rövar bort turistande barn mycket av en vandringsmyt.

Är det någonstans det är farligt för barn (och kvinnor för den delen) att vistas så är det i hemmet.
 
Sv: Försvunna Madeleine!

Usch vad hemskt :crazy: :cry:
Orkade inte läsa allt eftersom jag suger på engelska :p
Men varifrån är hon försvunnen?
När försvann hon?
 
Sv: Försvunna Madeleine!

Hela tiden nya äckligheter, avskyvärdheter, nya påhitt.. mycket råare, yngre inblandade osv...

Men visst, kanske inte nytt,, men jag tycker allt tenderar till att bli värre faktiskt...
tycker jag!:eek:

Nja, jag tycker allt att historien med James Bulger var fruktansvärd den med och han var yngre än Madeleine och det var barn som rövade bort och dödade honom. :cry: Detta var 1993: http://en.wikipedia.org/wiki/James_Bulger
 
Sv: Försvunna Madeleine!

Så hemskt! Tyvärr tror jag det är för sent, men jag hoppas att det inte är det och att hon återfinns.
 
Sv: Försvunna Madeleine!

Nu ska jag vara EXTREMT tråkig.
Men för det första, går man verkligen ut på restaurang och lämnar barnet i sängen på hotellet?
Romantiskt kan det knappast ha varit då de sprang upp en gång i halvtimman för att kika till, kanske hämtmat hade varit något. Varför var inte de andra barnen med på hotellet?
Vad jag har fattat som låg hon ensam kvar.

Så nu då till teorier vi diskuterat på jobbet.

1. Hon har vaknat och gått ut själv, kanske blivit påkörd/drunknat.
2. Föräldrarna har själva begått brottet.

Det är jättesynd om dem om historien är sann, den det är mest synd om är Madeleine, oavsett vad som hänt henne.
Hon kan ju inte rå för att hon hade oansvariga förädrar som lämnar henne ensam på ett hotellrum i ett främmande land. :mad:
 
Sv: Försvunna Madeleine!

Jag skulle aldrig göra det själv. Litar inte på folk, och är hellre lite överbeskyddande vad gäller just att lämna dom ensamna, än att mitt barn blir bortrövat :crazy:
 
Sv: Försvunna Madeleine!

Nu ska jag vara EXTREMT tråkig.
Men för det första, går man verkligen ut på restaurang och lämnar barnet i sängen på hotellet?

Jag reagarar likadant. Det känns skumt. Jag har svårt för att sätta mig in i föräldrarnas känslor eftersom jag aldrig skulle lämna ett så litet barn ensamt i ett främmande land!! De fungerar uppenbarligen helt annorlunda än mig och min man, så de känner förmodligen helt annorlunda oxå. När flickan varit försvunnen i några dagar sa de t ex att de hoppades att hon skulle komma tillbaka oskadd. Oskadd!!?:eek: Hur kan man uppleva en kidnappning utan att ta skada? Hur kan man ens tro något sånt?!
 
Sv: Försvunna Madeleine!

Precis, jag skulle ALDRIG våga lämna ett barn på ett hotellrum för att gå ut och äta.

Hämtmat kanske vore nåt?

Fruktansvärt är det i vilket fall. :(
 
Sv: Försvunna Madeleine!

det här mailet fick jag igår av en vän ,(det var en bild med också ,,men jag kan inte kopiera in den ! /




Please read this message and pass it on!!!!!!!!!!!!!

As you are aware my niece is still missing and I am asking
everyone I know to send this as a chain letter i.e. you send it to everyone
you know and ask them to do the same, as the story is only being
covered in Britain, Eire and Portugal. We don't believe that she is in
Portugal anymore and need to get her picture and the story
across Europe as quickly as possible. Suggestions
are? welcome.

Phil McCann
 
Sv: Försvunna Madeleine!

Jag har hört historien två gånger och sett om det på TV och vägrar se mer, jag orkar det inte. Jag ligger sömlös på nätterna för att jag mår så fruktansvärt dåligt över den här flickans (och så många andra) barns öde. Hur KAN man??!!!! Jag mår fysiskt illa, blir kall o frossar när jag tänker för mycket på vad som händer henne.
Jag skäms över att vara människa:(

Pedofili MÅSTE få hårdare straff
 
Sv: Försvunna Madeleine!

Men i det här fallet vet man väl inte vad som hänt?

Men jag håller med dig om att pedofili, och alla andra brott mot barn, skulle bestraffas hårdare. Det kan inte vara rimligt att få ett högre fängelsestraff om man skjuter en varg än om man dödar sitt eget barn :(
 
Sv: Försvunna Madeleine!

Jag läser också allt jag kommer över och idag har jag dragit ut bilderna från deras hemsida, postern och cyklat runt i stan och satt upp i affärer och på anslagstavlor i hopp om att någon ser affischen och åker på semester i Europa och ser denna stackars stackars flicka och kan kontakta polisen. Jag ligger också sömnlös och gråter när jag läser om det. Det är så fruktansvärt hemskt. Sen kan man alltid diskutera om och hur föräldrarna kunde lämna sina 3 barn på hotellrummet och gå ut och äta....skulle aldrig göra något liknande själv.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp