Första ultraljudet?

Ryver

Trådstartare
När fick ni göra ert ultraljud? I min kommun är det inte förrens vecka 17 och det känns lite sent tycker jag... Förra gången (4 år sen) så är jag säker på att det var tidigare?
 
Sv: Första ultraljudet?

Med första (åtta år sedan) gjordes UL i artonde veckan. Den här gången blir det i nittonde (på onsdag!) veckan vilket jag tycker känns jättesent.
 
Sv: Första ultraljudet?

Här görs det i vecka 18 eller 19.

Första graviditeten fick jag dock göra ett vaginalt ultraljud redan i vecka 8 för att jag hade blödningar och dessutom hade haft missfall nyligen.
 
Sv: Första ultraljudet?

Det första rutinmässiga ultraljudet görs alltid efter vecka 17.

Jag har visserligen haft tur att få göra vaginala ultraljud när jag varit hos läkaren, en gång i vecka 10 och en gång i vecka 14.. Första gången gick jag för att jag mådde så fruktansvärt illa, och andra gången för att jag hade buksmärtor (som visade sig vara gamla hederliga gaser :P)

Men som sagt, efter vecka 17 görs alltid det första rutinmässiga ultraljudet..
 
Sv: Första ultraljudet?

Jag gjorde mitt i v. 17.
Men hade gjort ett vul i v 11 då jag funderade på abort till en början.
 
Sv: Första ultraljudet?

Har i England gors det rutinmassigt i v 12 och v 20-21. Men IVF patienter far aven ultraljud i v 6 och v 8 :)
 
Sv: Första ultraljudet?

Det är inte så sent! Jag gjorde i slutet på vecka 19, DET var sent tyckte jag! :D
 
Sv: Första ultraljudet?

Vi kommer att göra i vecka 18 (denna vecka).

Men vi har tjuvtittat före... dels var jag på gyn i v 14 för en koll av cellförändringar och då fick jag en titt via vaginalt ul. Sen fick vi se lite när vi gjorde fostervattenprov i v 16.

Men nu är det alltså dags för det "obligatoriska" ultraljudet.
 
Sv: Första ultraljudet?

Jag gjorde mitt första och enda UL i vecka 18 (v17+4). Jag har bf nu på fredag så jag utgår från att jag inte behöver göra fler.
 
Sv: Första ultraljudet?

Kan bara bekräfat det som så många andra sagt... här är det första i v17-18.
Dock så gjorde jag ett vul i går hos min vanliga gyn pga lite andra orsaker och fick då se hjärtslag :D är i v9.
 
Sv: Första ultraljudet?

Vi gjorde första i vecka 11 då vi gjorde Nupp.
Vi ska göra nästa om två veckor i vecka 20!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
47 48 49
Svar
973
· Visningar
65 491
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 225
Senast: Blyger
·
Hundhälsa ...kring avlivning. Behöver egentligen lite bollande av tankar. Vet att det är dags alldeles snart, tyvärr. Har en äldre tik, 13 år...
Svar
2
· Visningar
773
Kropp & Själ Tog nya prover förra måndagen och jag undrar lite kring mitt järnvärde. Har legat bra tidigare, kring 22, nu helt plötsligt var jag...
Svar
4
· Visningar
684
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Kamera i stall

Omröstningar

Tillbaka
Upp